Conform World Vision Romania, la mai bine de un an de la închiderea școlilor datorită pandemiei, 40 % dintre elevi din mediile defavorizate nu au făcut nicio oră în online. Majoritatea provin din mediul rural, iar elevii au pierdut douăzeci și patru de săptămâni de școală.

Din nefericire, elevii nu au putut participa la orele online datorită lipsei unui calculator cu care să se conecteze la internet. Totodată, un alt motiv este faptul că profesorii nu au fost pregătiți să predea în formatul online sau nu au avut de unde să predea.

Conform sursei citate, în 2020 , o treime din absolvenții din clasa a VIII-a din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională. Atlfel spus, riscul abandonului școlar a crescut considerabil, iar țara noastră se află pe locul trei privind părăsirea timpurie a școlii.

Pandemia de coronavirus a pus la încercare învățământul românesc

World Vision a precizat că este important ca și autoritățile să nu uite de elevii din mediile defavorizate și să combată rata abandonului școlar.

„Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare. În condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.

Este important să nu-i uităm pe acești copii lăsați în urmă. Să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale”, atrage atenția World Vision într-un comunicat de presă.

În România, 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru școala online și 237.000 de elevi nu s-au putut conecta la internet.

Școală. În 2021 există elevi ce nu au acces la internet

Chiar dacă Guvernul României a distribuit sute de mii de tablete elevilor, cât și profesorilor, anul 2021 îi găsește pe încă mulți elevi fără echipamente necesare să se conecteze la internet.

De asemenea, și profesorii întâmpină probleme privind educația digitală și susțin că este necesar un ghid pentru educația remedială. Totodată, profesorii din mediul rural susțin că elevii au pierdut din materie în pandemie.