Mai bine de 45% dintre angajații industriei de pariuri vor să se imunizeze cu unul din cele trei seruri folosite până acum.

Totodată, 33% dintre cei care lucrează în industria pariurilor sunt reticenți în ceea ce privește vaccinarea. Peste 60% din angajați s-ar imuniza doar dacă angajatorul ar cere acest lucru.

Coform unui studiu realizat la comanda industriei jocurilor de noroc, 54 % dintre respondenți au o opinie favorabilă despre vaccinuri în general.

Principalele informații de interes pentru populație sunt legate de: modul în care vaccinurile au fost testate (studii clinice), gradul de incidență și gravitatea efectelor adverse, eficiența lor, durata imunizării.

Peste 45 % dintre angajații industriei de pariuri doresc să se vaccineze

Conform studiului, 15 % sunt reticenți cu privire la vaccinare, iar 1 din 3 nu au nicio contra vaccinurilor.

Cei care doresc să se vaccineze au ca și motivație sănătatea familiei și revenirea la o viață normală, fără restricții. Indecișii au ca și argumente teama de reacții adverse și siguranța vaccinului împotriva COVID-19.

Scepticii sunt, în plus, marcați de neîncredere în autorități și în companiile farmaceutice sau de negarea existenței sau gravității COVID-19.

Totodată, încrederea în mesajele pe care politicienii le propagă în spațiul public este de doar 5 %, iar în cea a vedetelor ajunge la 4 %. Peste 18 % dintre respodenți s-ar vaccina ca urmare a unui exemplu oferit de sportivi.

Vaccinați dacă ar fi obligați

Dacă angajatorii ar cere vaccinarea, peste 62 % dintre oameni s-ar vaccina. Două treimi ar fi dispuși să primească informații despre vaccinarea împotriva COVID-19 de la angajatori.

„Studiul relevă că angajatorii sunt considerați o sursă de informare și un vector de influență pentru angajați. Informațiile oferite de angajatori. Exemplul propriu oferit de colegi și angajatori pot influența percepția. Atitudinea și comportamentul angajaților, astfel încât opțiunea de vaccinare să fie o decizie adecvată și informată”, a declarat Dan Jurcan, director al Departamentului Cercetare al IRES.

Studiul a fost realizat în perioada 5 – 9 martie 2021, pe un eșantion de 3.963 de angajați din industria pariurilor și jocurilor de noroc de tip slot-machine.