Autostrada Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea) primește cea mai mare alocare din rândul proiectelor rutiere în 2021. În anul 2020, Ministerul Transporturilor a alocat doar 368 de milioane de lei pentru construirea autostrăzii. Anul acesta se estimează că se vor construi 70 de kilometri din autostrada Transilvania. O mare parte va fi în județul Sălaj.

De asemenea, tot anul acesta există posibilitatea semnării contractelor de proiectare și executare pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău, ce include tunelul Meseş.

Autostrada Transilvania

Porțiunea Brașov–Cluj–Borș, cunoscută și sub numele de Autostrada Transilvania, urmează să aibă o lungime de 415 km și patru benzi de circulație.

Ea pornește din centrul României, de la Brașov. Ea va ajunge la Cluj, după care își va continua drumul spre Ungaria, pe lângă Oradea, terminându-se în comuna Borș.

Pentru construcția autostrăzii Brașov-Cluj–Borș a existat o pauză de finanțare între anii 2010-2014. Proiectul construirii autostrăzii Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,24 miliarde euro

Alte proiecte rutiere ce primesc mai mulți bani în 2021

Al doilea în clasamentul proiectelor rutiere ce primesc o finanțare considerabilă se numără Drumul Expres Craiova – Pitești. El mai este cunoscut sub denumirea de Autostrada Ford. Proiectul a primit o finanțare de 763,48 milioane de lei.

Autostrada București Sud ( A0 Sud) a primit 515,53 milioane de lei. În 2021 este de așteptat să înceapă lucrările și pe loturile 1 și 3 din sectorul sudic, după ce anul trecut turcii de la Alsim Alarko au demarat lucrările pe lotul 2.

Autostrada Sibiu-Piteși (A1) primește cu aproape 68 % mai mulți bani ca și anul trecut, respectiv 477 milioane de lei. Autostrada Sebeș-Turda ( A10) a primit o sumă de 209, 62 de milioane de lei, cu 25 % mai puțin ca și anul trecut. Autoritățile estimează că anul acesta se vor termina lucrările la lotul 1 și lotul 2.

Totodată, Lugoj-Deva primește bani pentru construirea tunelurilor pentru urși. Pentru moment, licitația este blocată. O altă autostradă importantă, Ploiești-Brașov, a primit mai puțini bani de la bugetul de stat. Conform Ministrului Transporturilor, pentru construirea celui de-al doilea tronson din autostradă se va derula un studiu de fezabilitate. Altfel spus, construirea tronsonului va începe în cel mult cinci ani.