În urma incidentului petrecut la data de 1 decembrie 2020 într-un hipermarket Carrefour din județul Brașov în care o tânără în vârstă de 18 ani a fost… „corectată” de paznici pentru că o suspectau de sustragerea a trei prosoape și a un unui ceas, în valoare de 77 de lei, conducerea Carrefour a decis înlocuirea directorului, Daniel Căciulă, iar managerul de securitate a demarat o acțiune de cercetare internă.

Astfel, Carrefour România a anunțat oficial pe rețeaua de socializare Facebook, noul director al hipermarketului în care a avut loc incidentul, numind-o la conducere pe Alina Banea, care se află în familia Carrefour de aproximativ 10 ani.

Vă redăm în continuare mesajul oficial al conducerii hipermarketului:

„Carrefour România anunță că, începând de astăzi, 23 decembrie, magazinul său din Calea București are un nou director. Alina Banea face parte din familia Carrefour de aproape 20 de ani, trăiește în Brașov de aproape 10 ani și cunoaște foarte bine comunitatea locală și orașul. Am ales-o pe Alina pentru că suntem siguri că va coordona activitatea magazinului local cu bună credință și respect deopotrivă pentru angajați și clienți.

Vom face împreună toate eforturile pentru a demonstra că suntem o companie responsabilă, parte a comunității locale, ca evoluăm și creștem împreună cu aceasta.
Așa cum am anunțat deja, agentul de securitate implicat în incident nu mai face parte din personalul magazinului iar managerul de securitate face, în prezent, obiectul unei cercetări interne.

În plus, fostul director al magazinului rămâne deschis la dialogul cu autoritățile, precum și cu organizația, care a demarat un audit intern, până la soluționarea întregului incident.
În această perioadă derulăm cu maximă implicare și seriozitate auditul sistemelor și procedurilor de securitate care va sta la baza unei noi abordări în domeniu. Va fi un nou model privind rezolvarea incidentelor de securitate în magazine, care va fi prezentat și clienților noștri cu deschidere și transparență maxime.

Incidentul de la magazinul din Brașov a reprezentat o demonstrație de forță din partea unui angajat care avea sarcina să asigure, în mod egal, siguranța tuturor: clienți, angajați, parteneri. A luat o decizie profund greșită deoarece, indiferent de context, violența nu poate fi justificată. Condamnăm actele de agresiune asupra persoanelor care intră în magazine, orice formă de presiune, bullying sau intoleranță.

Rămânem un partener pe care comunitatea locală se poate baza. Ne vom implica în dezvoltarea unor programe menite să ne transforme și pe noi ca brand, angajatori și membri ai comunității în promotori ai toleranței, incluziunii și ai diminuării violenței”, a declarat Carrefour România.