Conform datelor oferite de către ISJ Alba, 754 de elevi din ciclul primar şi 676 din şcoala gimnazială provin, în mare parte, din diverse medii defavorizate. Dan Cherecheș explică.

Dan Cherecheș: „O situație regretabilă”

Dan Cherecheș, Inspector Școlar General Adjunct al IȘJ Alba, a afirmat pentru ziarulunirea.ro faptul că:

„Am avut unele situații în care mai mulți părinți nu au vrut să își dea copiii la aceste ore remediale, pentru că nu primesc bani pentru a merge la ele.

Această situație este una regretabilă, pentru că noi facem tot ce putem ca să organizăm aceste cursuri tocmai pentru cei care nu au putut să fie prezenți la orele online. Ele se desfășoară față în față cu un profesor.

Potrivit documentelor, în afara acestui lucru, hârtiile oficiale care stabilesc cine anume poate beneficia de aceste ore se regăsesc categoriile următoare de elevi.

  • elevul care nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
  • elevul care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
  • elevul care are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare

Aşadar, cea mai mare parte dintre elevi care fac subiectul acestor beneficii în materie de ore ore de „remediere” fac deja parte dintr-o anumită categorie a cărei situaţie educaţională este una precară, ori din cauza pandemiei actuale, ori din cauza situaţiei familiale.

Fără doar şi poate, acest aspect reprezintă un nefericit caz pentru aceşti copii asupra cărora învăţământul este, aşadar, condiţionat de către părinţii care vor beneficia, sau nu, de o oarecare sumă de bani pentru a îi trimite la şcoală.