Achiziția echipamentelor de radio-navigație, cu o valoare estimată de 103.365.933 lei, cu TVA, va fi lansată săptămânile următoare. Se lucrează la definitivarea devizului necesar. Sunt și alternative la deschiderea aeroportului.

Pe aeroportul de la Ghimbav ar putea începe primele „zboruri la vedere”, au declarat oficialii Consiliului Județean Brașov. „Chiar nu ai echipamente de radio-navigație sau turn de control se va putea zbura la vedere cu aeronave de maximum 18 locuri, care să efectueze zboruri interne”, a explicat Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului aeroportului.

Alexandru Anghel a precizat că una dintre economiile de funcționare ar putea fi făcută în ceea ce privește turnul de control. Acesta a explicat că operarea unui turn clasic ar însemna angajarea a 24 de persoane și un cost de 2 milioane de euro.

 „În ceea ce privește turnul de control, ROMATSA va lua o decizie atât o decizie din punct vedere economic, cât și al resursei umane și tehnic, respectiv dacă va fi necesară construcția unui turn de control clasic, a unui virtual sau a unuia remote. Din discuțiile pe care le-am avut, urmează ca săptămânile viitoare să prezinte raportul final al specialiștilor cu privire la această chestiune”, a adăugat coordonatorul proiectului aeroportului.

Deschiderea  aeroportului  depinde și de evoluția pandemiei de COVID-19

Autoritățile județene susțin însă că deschiderea efectivă a aeroportului va depinde și de evoluția pandemiei de COVID-19. Traficul de pasageri pe aeroporturile din România a scăzut cu 83% în ultimul an.

 „Putem face o comparație cu vecinii noștri de la Sibiu, care în februarie 2021 au avut 3.445 de pasageri, o scădere de aproximativ 700.000 de pasageri într-un an. Oricum, aeroportul primea subvenție de la CJ Brașov, acum va fi și mai mare. Dacă dai drumul în această perioadă la aeroport trebuie să achiți atât cheltuielile de funcționare, cât și salariații, iar organigrama pentru Aeroportul de la Ghimbav înseamnă între 50 și 60 de persoane. Ar însemna un ajutor de stat consistent pe care să îl suportăm de la bugetul județului”, a precizat Adrian Veștea, președintele CJ Brașov.

CJ Brașov ar trebui să rezolve și problema alimentării cu energie electrică și apă a obiectivului până la deschiderea efectivă. Contractul pentru construcția a 9 obiecte, între care erau incluse și aceste lucrări, a fost reziliat.