Aglomerație mare la Nădlac 2, la ieșirea din țară. Timpul de așteptare pentru camioane este de 11o minute. Aceeași situație se regăsește și la punctul de trecere Borș

Aglomerație mare la Nădlac 2, la ieșirea din țară. Timpul de așteptare pentru camioane este de 110 minute în această dimineață. Situația a fost aceeași și miercuri, când coada de vehicule s-a întins pe 12 kilometri. De vină ar fi controalele amănunțite făcute la intrarea în Ungaria, relatează Digi 24.

Încă din decembrie 2020 răbdarea șoferilor a fost pusă la grea încercare. În această dimineață, coloana de camioane s-a întins pe 12 kilometri, pe sensul de ieșire din România către Ungaria.

”Este o nebunie, mereu e așa în ultimele luni”, declară un șofer. Poliția de Frontieră a luat măsuri pentru fluidizarea traficului

„E o nebunie, mereu este așa în ultimele luni, habar n-am ce se întâmplă în terminal aici, nimeni nu ne ajută. Deja nervii sunt la pământ”, a declarat un șofer.

Aglomerația de la Nădlac, potrivit aplicaţiei online de monitorizare a timpilor de aşteptare de la frontieră, a depășit chiar trei ore pe arterele dedicate camioanelor. Reprezentanții Poliţiei de Frontieră au spus că a luat măsuri pentru fluidizarea traficului, precizează sursa citată.

Situația de la Nădlac se găsește în aceeași parametri și la punctul de trecere Borș, Bihor. Laura Bondar, purtător de cuvânt al Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea a declarat: „S-au dispus măsuri pentru suplimentarea personalului planificat la efectuarea formalităţilor de frontieră, precum şi a arterelor de control deschise pentru acest tip de mijloace de transport, în funcţie de configuraţia şi capacitatea maximă permisă de infrastructură punctelor de trecere”.

Autoritățile române recomandă folosirea tuturor punctelor de trecere. Timpul este important pentru firmele transportatoare. Poliția de Frontieră a suplimentat personalul

Autoritățile române au făcut apeluri și recomandări repetate şoferilor de autocamioane, în ultimele luni, să folosească toate punctele de frontieră deschise tranzitului de mărfuri.

Timpul este foarte important pentru firmele transportatoare. Orele pierdute se înmulțesc în această perioadă atât din cauza staționării la intrarea sau ieșirea din țară, cât și din cauza condițiilor meteo și a problemelor carosabilului. Suplimentarea personalului la verificarea și efectuarea formalităților de frontieră este o măsură care poate doar îmbunătăți fluidizarea și urgentarea deplasării camioanelor.