Societatea italiană de construcții Impresa Pizzarotti va reuși să mute circulația în zona Alba Iulia Nord, pe vechiul amplasament al drumului național (DN1) înainte de Crăciun.

S-a asfaltat aproape în totalitate porțiunea din drumul național ( DN1), au fost montați parapeții, sistemul de iluminat și s-au realizat marcajele rutiere. Firma Elis Pavaje lucrează la executarea celor două sensuri giratorii, iar la  sensul giratoriou existent deja la Alba Iulia Nord se modifică intrările din drumul național și de la breteaua care face legătura cu autostrada.

Decizia de a muta circulația pe vechiul amplasament al drumului național la Alba Iulia Nord va fluidiza foarte mult traficul din această zonă, iar ambuteiajele ce existau pe sensul Aiud-Alba Iulia se vor elimina. Asociația Pro Infrastructura precizează că în anul 2014 s-a semnat contractul de proiectare și execuție și ar fi trebuit să se circule pe această autostradă din 2016, dar datorită numeroaselor blocaje și întârzieri imense cauzate de exproprieri, relocări de utilități și aprobarea proiectelor tehnice și de construire, constructorul italian Pizzarotti a amânat termenul cu peste 4 ani.

„Mobilizarea celor de la compania italiană, cu asfaltări zi și noapte, a dus la finalizarea proiectului în proporție de 92,6%. Recomandăm participanților la trafic să circule cu prudență și să respecte restricțiile de circulație. Dacă ritmul de lucru se menține atât pe acest proiect, cât și pe tronsonul 2 construit de Aktor, în 2021 Autostrada Sebeș-Turda ar trebui să fie complet finalizată”, mai notează Asociația Pro Infrastructură. Valoarea totală a proiectului se ridică la peste 541 milioane lei, contractul fiind semnat în 2014.

Datele Institutului Național de Statistică arată că rețeaua rutieră a României numără 86.000 de kilometri de drumuri. Din totalul drumurilor naţionale, 35% (6.176 km) sunt drumuri europene şi aproximativ 5% (889 km), autostrăzi. Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 11% (1.923 km) sunt drumuri cu 4 benzi, 1,6% (290 km) sunt drumuri cu 3 benzi şi 0,2% (35 km) drumuri cu 6 benzi.

În total, în țara noastră sunt peste 9.000 de kilometri de drumuri de pământ şi aproape 18.000 de kilometri de drumuri naţionale, judeţene şi comunale de drumuri pietruite. Drumurile modernizate (circa 38.000 de kilometri) înseamnă 44% din totalul drumurilor publice din România. Din nefericire, multe drumuri trebuie refăcute și modernizate.