Omul de știină român, Sergiu Pașca, este profesor asistent de psihiatrie şi ştiinţe comportamentale la Universitatea Stanford din SUA. El a a fost numit ,,Cercetătorul anului 2021” pentru cercetările sale în domeniul tratării bolilor neuropsihice.

Conform comunicatului transmis de SIRS, omul de știință român a aplicat modele pentru a obține informații noi despre fiziologia umană.

”Dr. Paşca a dezvoltat câteva dintre modelele iniţiale de boală prin derivarea neuronilor din celulele pielii luate de la pacienţii cu tulburări de neurodezvoltare genetică.

Laboratorul său a aplicat modele pentru a obţine informaţii noi despre fiziologia umană, evoluţia şi mecanismele bolii şi a sprijinit cercetătorii din întreaga lume în învăţarea şi implementarea acestor tehnici”, se arată în comunicat.

Sergiu Pașca– Cercetătorul anului 2021

Savantul român a declarat că este norocos să se numere printre oamenii care au primit, de-a lungul anilor, titlul de cercetătorul anului.

”Sunt fericit să fiu selectat de comitet şi să mă alătur unui asemenea grup de personalităţi care au primit acest premiu. Sunt cu adevărat norocos să am un grup talentat de stagiari şi un grup minunat de mentori şi colegi la Stanford şi nu numai.

Este un moment atât de interesant pentru neuroştiinţe şi căutarea de a înţelege biologia creierului uman.

Arsenalul de instrumente pe care le avem la dispoziţie acum ne pune într-o poziţie excelentă de a pune întrebări îndrăzneţe şi de a dezvolta o nouă metodă de psihiatrie care se bazează pe o înţelegere biologică a creierului uman” –  Sergiu Paşca.

Cercetări în domeniul autismului

Sergiu Pașca a mai primit, de-a lungul timpului, prestigiosul titlu de Early Career Life Scientist Award” din partea Forumului Internațional de Biologie Celulară.

Românul a fost cel care a arătat pentru prima dată că organoizii pot fi puși laolaltă și pot forma ansambluri cerebrale.

În urma cercetărilor din laboratorul său, echipa sa a descoperit unele anomalii în migrația celulară. Studiile sale au fost axate pe o anumită formă de autism. Sergiu Pasca este profesor asociat în cadrul Departamentului de Psihiatrie şi Ştiinţe Comportamentale de la Universitatea Stanford.

În 2018 a obținut un sprijin de 2,5 milioane de dolari prin fundația Chan Zuckerberg Initiative. Fundația încurajează cercetarea la nivel mondial.