Conform comunicatului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, beneficiarii de vochere sunt  persoanele cu dizabilități, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani care sunt în căutarea unui loc de muncă.

Vocherele vor putea fi folosite doar cu scopul de a achiziționa dispozitive asistive și tehnologii de acces. Potrivit aceluiași comunicat, vocherele nu pot fi folosite în achiziționarea de dispozitive finanțate de Fondul Național Unic de Asigurări de Sănătate.

Beneficiarii vor putea cumpăra orice produs de asistare, inclusiv echipamente, instrumente și software. Ele pot fi utilizate de către persoanele cu dizabilități pentru protecție, suport sau înlocuirea funcțiilor corpului și a unor activități.

Totodată, echipamentele pot fi folosite în vederea prevenirii limitărilor de activitate, arată DGASPC Alba.

Vouchere în valoare de 5.000 de euro

De asemenea, în cazul deficiențelor bilaterale, voucherul poate fi utilizat în vederea achiționării, la recomandarea medicului specialist, a două produse asistive prevăzute în lista tehnologiilor și dispozitivelor de acces. Persoanele care achiziționează produse asistive auditive și de mers pot fi însoțite și de accseoriile aferente acestora.

Persoanele care se califică în obținerea voucherelor sunt trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. Au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap.
  2. Nu au un loc de muncă, dar sunt în căutarea unui loc de muncă.
  3. Se încadrează în categoria de vârstă cuprinsă între 18-65 ani.

Persoanele care doresc să beneficieze de vochere trebuie să treacă prin mai multe etape

Pentru a obține voucherele, persoanele adulte cu dizabilități trebuie să urmeze următoarele etape:

Etapa I

Persoana cu handicap se va prezenta la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba cu următoarele documente: actul de identitate, adeverința medicală și ultimul document de studii. AJOFM Alba va înregistra persoana că este în căutarea unui loc de muncă. Totodată, ea va primi consiliere și mediere în vederea angajării.

În etapa a II a, persoanele cu dizabilități vor depune documentele la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba din Bulevardul 1 Decembrie 1918. Totodată, toate informațiille pot fi trimise pe adresa de mail dgaspc@protectiasocialaalba.ro.