Mai exact, șoferii s-au panicat, când pe banda de urgență a Autostrăzii  Transilvania au ajuns bolovani și pamânt. La acest moment, sunt restricții de viteză. Nimeni nu are voie să depățească 60km/h.

Prima explicație a autorităților au fost că totul s-a întâmplat din cauza precipitațiilor abundente din ultima perioadă.

 Pericol pe Autostrada Transilvania.

Tronsonul din județul Cluj, de la kilometrul 52,  pe Calea 2, sensul Nădăşelu – Gilău, este în garanție.

Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) a solicitat constructurorului să remedieze de urgență această situație.

Porțiunea de drum este intens circulată. Are o lungime de 9 kilometri și a fost finalizată în 2017.

Tot atunci, a fost dat în folosință podul peste Someșul Mic de la Gilău, care face legătura dintre Gilău-Turda.

Cei mai mulți bani pentru Autostrada Transilvaniei. Lucrări de mântuială

Cea mai mare nemulțumire a conducătorilor auto rămâne starea proastă a drumurilor. Chiar și atunci când sunt bani pentru reparații sau construcții, lucrările par de mântuială.

Autostrada Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea)a primit cea mai mare alocare din rândul proiectelor rutiere în 2021. Este vorba despre 900 de milioane de lei. În anul 2020, Ministerul Transporturilor a alocat doar 368 de milioane de lei pentru construirea autostrăzii. Anul acesta, guvernanții au promis că se vor construi 70 de kilometri din autostrada Transilvania. Cea mai mare parte va străbate județul Sălaj.

Autostrada Transilvania este unul dintre cele mai ambițioase proiecte rutiere. În total, sunt 200 de kilometri care va traversa Carpații Orientali și vor face conexiunea între Transilvania și Moldova.

Valoarea proiectului A8 depăsește 17 milioane de lei. Contractul pentru finanțare  a fost semnat încă din  2019.

De asemenea, pentru lucrările la A8 au fost expropriate mai multe imobile proprietate privată.

“A fost aprobat şi proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie un coridor de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes naţional, Secţiunea 3B, Mihăieşti – Suplacu de Barcău, din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, deci Autostrada Transilvania. Continuăm atât cu exproprierile, cât şi cu proiectul de autostradă”, a explicat premierul Florin Cîţu.

sursă foto: wallstreet.ro