Probleme la Arad! În ciuda faptului că pe hârtie suntem teoretic pregătiţi pentru etapa a doua a campaniei de vaccinare împotriva Covid-19, în realitate, situaţia nu este prezentată la fel de bine.

De exemplu, din lipsa procedurilor clare cu privire la persoanele de peste 65 de ani şi a celor care suferă de boli cronice, programarea acestora în vederea vaccinării prezintă o reală problemă. De asemenea, având în vedere faptul că bugetele pe anul 2021 nu au fost încă aprobate, primăriile se plâng de lipsa fondurilor necesare pentru dotarea corespunzătoare a centrelor de vaccinare.

Astfel, tot mai mulţi oameni au postat pe pagina de Facebook a campaniei de vaccinare, Ro Vaccinare,  multimple întrebări pe subiectul de faţă. Cu toate că aceştia s-au adresat medicilor de familie sau Direcţiilor de Sănătate Publică, ei nu au putut afla concret modalitatea prin care se pot programa pentru a se putea vaccina.

De la medicul de familie, la call-center, la ton de apel fără răspuns

Potrivit aradon.ro, Marian S în vârstă de 71 de ani care suferă de multiple boli cronice, a fost plimbat de la telefon la telefon din cauza faptului că nimeni nu părea să ştie nimic cu privire la felul în care se poate realiza programare.

“Am 71 de ani, am boli cronice de nici nu le mai știu pe toate, prin urmare vreau să mă vaccinez. Am sunat la medicul de familie, acesta nu a știut să îmi spună cum pot să mă programez. A sunat și soția mea, care are alt medic de familie, de aici a fost sfătuită să sune la call-center. La call-center nu a răspuns nimeni. Eu doresc să mă vaccinez cât mai repede, pentru că încă mă pot deplasa. Dar nu știu dacă peste o lună sau două mai pot ieși din casă.”

În contextul acesta, Asociaţia Medicilor de Familie din Arad a ţinut să precizeze că programările pentru vaccinări, dar şi vaccinările se pot realiza prin medicii de familie, însă nu toţi cunosc exact procedura efectivă.

Aşadar, cum ne programăm pentru vaccinare?

Persoanele cu grad ridicat de risc care sunt active şi lucrează în domenii cheie se pot programa direct prin intermediul angajatorului. De asemenea, aceasta se poate realiza şi individual, prin accesarea platformei informatice (pentru persoanele de peste 65 de ani), prin apelare la medicul de familie, sau prin intermediul administratorului centrului pentru acele persoane cu grad ridicat de risc din centrele medico-sociale şi rezidenţiale.

Totodată, persoanele mai mari de 65 de ani se mai pot programa şi prin aparţinători, iar cele care sunt în evidenţă cu boli cronice pot apela call-centerul sau se pot înscrie prin direcţiile de asistenţă socială la nivelul primăriilor.