Eforturile în acest sens au fost zădărnicite periodic în ultimele două decenii de dezinteresul și inconsecvența generală. Autostrada Transilvania, deși ar fi trebuit să devină o prioritate și s-au început lucrările la ea încă din 2004, a fost tot amânată, invocându-se diferite motive. În ciuda unor evoluții pozitive în ultimii ani la segmentele acestei autostrăzi, nemulțumirile și frustrările sunt considerabile.

Se pare că la Ministerul Dezvoltării a început să se înțeleagă această urgență pentru că recentul său ministru, Cseke Attila, a afirmat cu amărăciune că îşi doreşte ca Autostrada Transilvania (A3) să fie finalizată pentru că România este în mare întârziere şi necredibilă în condiţiile în care aceasta trebuia finalizată în 2012.

„Mi-aş dori foarte mult ca A3 să se termine pentru că suntem în mare întârziere, suntem necredibili, dacă vorbim de implementarea acestui proiect care trebuia finalizat în 2012. Cunoaştem problemele acestui proiect, acestei autostrăzi”, a explicat Cseke. El a mai transmis că autostrada trebuie finalizată până la Braşov. „E important ca acest proiect să continue şi să fie finalizat cât mai rapid posibil. Există acest tronson de la Târgu-Mureş până la Braşov care nu este în stadiul de licitaţie, din ceea ce ştiu eu, toate celelalte sunt ori un singur tronson foarte mic încă în proiectare, restul sunt licitate şi contractate, deci acolo lucrurile au pornit. Putem avea o perspectivă, dar va trebui să finalizăm această autostradă şi până la Braşov. Evident şi toate celelalte pentru că această legătură trebuie să existe între cele trei regiuni istorice ale României”, a mai declarat Cseke Attila.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a fost început încă din  2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia finalizat până în 2012. Acesta a fost reziliat în 2013. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.