România are de acum un avion unic în Europa, de o importanță strategică pentru țara noastră. Avionul este de ultimă generație

România are de acum un avion unic în Europa, de o importanță strategică pentru țara noastră. Avionul este de ultimă generație. Aeronava de supraveghere și calibrare pentru aeroporturi aduce și o noutate pentru țara noastră. Calibrarea zborurilor poate fi făcută acum direct prin satelit, cu o precizie de 2 centimetri, față de un metru, cât era până acum, anunță Digi24 și Adevărul.

Avionul a costat 12 milioane de euro iar reprezentanții autorității spun că în patru ani investiția va fi recuperată. Radarele și sistemele extrem de complexe valorează aproape 4 milioane de euro.

Iulian Dumitrescu, șef departament Autoritatea Aeronautică Civilă (AACR) a declarat: „Aici avem rak-ul în care avem echipamentele de calibrare a sistemelor consolei și aici este consola cu care executăm înregistrările cu cele trei sisteme speciale, sisteme de poziționare de o precizie foarte mare care dau precizia în zbor cu mai puțin de 2 centimetri”.

Aeronava este de mici dimensiuni și are o tehnologie care vine parcă din viitor. ”Acest avion este o adevărată bijuterie”, a spus Sorin Neicuțescu

Aeronava de mici dimensiuni a devenit brusc vedeta aeronavelor din România. Specialiștii în domeniu spun că tehnologia de care dispune pare că vine din viitor.

Sorin Neicuțescu, director general adjunct al Autorității Aeronautice a spus: „Acest avion este o adevărată bijuterie a tehnicii în domeniul aviației, este cel mai complex avion care există astăzi în aviația civilă din România. Este atât de complex, pentru că pe lângă toate mijloacele de navigație pe care le are la bord corespunzătoare tuturor avioanelor civile, în plus, mai are două sisteme la care sunt conectați senzorii care asigură verificarea tuturor parametrilor sistemelor de navigație de pe aeroporturi și cele care țin de traficul aerian”.

„Eram într-un avion mic, nu aveam GPS. Asta era prin 2001-2002 și afară nu era vizibilitate. Noi ne-am dat seama, pentru că era ceață și la un moment dat am văzut teren, relief și ne-am dat seama că nu aveam cum să fim unde trebuie”, a declarat Ariel Cojocea, comandant în AACR.

Cu ajutorul aeronavei se poate verifica cu exactitate dacă sistemele de operare zbor ale aeroporturilor funcționează corect și precis.

Armand Petrescu, director general AACR: „Unicitatea lui este prin prisma faptului că, începând de anul acesta, vor intra în folosință mijloacele de apropiere satelitare. Iar echipamentul de pe avion conține acel dispozitiv care supraveghează și pune în folosință mijloacele de radio navigație”.