Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, numărul orelor de recuperare a materiei școlare va fi în genere de 5 pe săptămână și vor varia în urma evaluărilor efectuate de către profesori. Aceștia vor fi nevoiți să stabilească exact cât anume s-a pierdut din programa școlară.

„Sunt situații în care elevii au pierdut mai mult sau în care elevii au asimilat mai mult și numărul de ore va fi mai mic”, a spus Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Atât Ministerul Educației, cât și autoritățile locale se vor face responsabi de funcționarea în condiții optime și de siguranță a unităților de învățământ.

„Faptul că această decizie de redeschidere a școlilor a fost anunțată ieri, cu mult înainte de 8 februarie, are în vedere această perioadă de pregătire, înainte ca elevii să ajungă din nou în bănci. Limita dintre dreptul la sănătate și dreptul la educație e foarte subțire.

Aș vrea să cred că din perspectiva diminuării riscului a fost o măsură bună învățământul online, dar educațional elevii au de recuperat. Am afirmat public că îmi doresc deschiderea școlilor și a fost motivată această dorință de necesitatea unor acte remediale.

Pierderile suferite pe timpul predării online sunt inevitabile și au fost accentuate de circumstanțe conjuncturale cum ar fi accesul dificil la internet, la examene, formarea cadrelor didactice sau disponibilitatea lor.

Aceste pierderi nu pot fi reparate tot în online și am decalat cu 8 săptămâni termenul la care situația școlară pe primul semestru poate fi încheiată pentru a putea derula actele remediale”, a explicat ministrul.

Organizarea orelor de recuperare

Modul de organizare a orelor remediale se va decide la nivelul fiecărei școli în parte, de către fiecare profesor în baza unei evaluări prealabile.

„Orele de recuperare vor fi organizate de Ministerul Educației, inspectorate școlare, însă ajung la profesori, pentru că pierderile au fost neuniforme și diferă la școală la școală, de la elev la elev.

Pot identifica aceste pierderi doar profesorii, în urma unor evaluări se poate vedea cât a pierdut elevul”, a mai spus Cîmpeanu.

100 de lei pe ora de recuperare

„Ministerul Educației trebuie să organizeze acest proces și să identifice sursele de finanțare pentru aceste acte remediale.

Pentru a motiva cadrele didactice ne gândim la un cuantum atractiv și cuantumul pe care-l avem în vedere, propus de mine, nevalidat la nivelul ministerului, e de 100 lei pe oră la fiecare oră remedială.

Acest tarif e maximul corespunzător unui profesor cu peste 25 ani vechime în învățământul preuniversitar.

Cadrele mai tinere cu o experiență mai redusă în sistem mă aștept să fie motivate de această posibilitate de recompensare a efoturilor, care nu vor fi mici”, a conchis Sorin Cîmpeanu.