Este vorba despre drumul care ar trebui să facă legătura între Bihor– Oradea cu A3 Biharia- Borș.

Magistrații au admis licitația firmei care a contestat licitația,  SC Construcții Erbașu SA

S Acum, CNAIR este obligată acum să reevalueze toate ofertele depuse pentru realizarea acestei lucrări.

Bihor. Investiție de peste 100 milioane de euro, blocată de instanță

Aceast lucru va decala durata proiectului, iar România va rămâne, în continuare, țara cu cele mai multe drumuri pe hârtie.

Prima companie care câștigat licitația a fost Strabag, însă, la numai câteva zile a fost contestată în baza legii care reglementează achizițiile publice.

Companiile străine susțin că legislația românească este destul de neclară în materia contractelor de achiziții publice.

Spre exemplu, legea privind achizițiile publice prevede că un contract poate fi semnat după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor dă o decizie. Ulterior, se poate merge în instanță.

Flexibilitatea legislației românești

Astfel, Strabag ar fi putut înheia contractul cu Ministerul Transporturilor și CNAIR, dacă citeau legea cu atenție.

„Autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei Consiliului privind soluţionarea contestaţiei şi după expirarea termenului de aşteptare prevăzut pentru încheierea lui, care nu este întrerupt/suspendat de formularea contestaţiei”, se arată în Legea 101/2016 privind căile de atac în materia achizițiilor publice.

România are doar 830 de km de drumuri de mare viteză.

Varinata Ocolitoare a Sibiului va fi gata anul acesta, anunță autoritățile 

Un calcul simplu, pornit de la statisticile Ministerului Transporturilor, arată că în România, nu se construiesc mai mult de 30 km de autostradă pe an.

Un alt bilanț  negru  arată că sunt peste 10 000 de kilometri de drum din toată țara care au nevoie de reparații urgente.

România mai are timp să obțină și să folosească fondurile europene până în 2026.

Starea proastă a drumurilor este în topul nemulțumirilor naționale, cu precădere în rândul șoferilor.