Bihor. Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean ( IPJ) Bihor, de la începutul lunii aprilie și până în prezent, mai mulți taximetriști au fost păgupiți cu sume între 300 și 900 de lei de clienți ce solicitau diverse servicii.

Alina Fărcuța, comisar-șef IPJ Bihor, a declarat că taximetriștii au fost solicitați pentru realizarea mai multor servicii , cu promisiunea că serviciile vor fi achitate ulterior.

„Taximetriștii au fost solicitați prin intermediul dispeceratelor de taxi, prin apeluri telefonice venite din partea unor persoane necunoscute, să realizeze diferite servicii, constând în efectuarea unor cumpărături, alimentarea cu diverse sume de bani a unor conturi de plăți online fără cont bancar sau card de credit sau reîncărcarea unor cartele telefonice, cu promisiunea că serviciile respective le vor fi achitate ulterior, la întâlnirea cu clientul.

Apelanții promiteau șoferilor de taxi că li se vor achita atât contravaloarea cumpărăturilor efectuate, sumele depuse prin contul de plăți online, cât și contravaloarea aferentă cursei până la destinația indicată de aceștia”, susține Alina Fărcuță, relatează Bihon.ro.

Bihor. Taximetriști mințiți de clienți

În momentul în care taximetriștii ajungeau la adresele indicate, apelanții nu mai puteau fi contactați, iar ei nu mai au avut posibilitatea de a recupera sumele plătite.

Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Poliției Bihorene au demarat o amplă acțiune de informare a taximetriștilor referitor la acest gen de infracțiune.

„Polițiștii de prevenire bihoreni au desfășurat întâlniri cu reprezentanții tuturor celor patru firme de taximetrie care operează pe raza municipiului Oradea, cu personalul care deservește dispeceratele, transmițând taximetriștilor recomandări utile pentru a preveni victimizarea acestora prin acest gen de faptă”, informează Alina Fărcuța.

Oamenii legii le-au explicat taximetriștilor cum unele persoane operează și ce trebuie să facă în astfel de situații.

Polițiștii au discutat cu taximetriștii și le-au explicat acestora modul de operare al escrocilor și ce au de făcut în astfel de situații.

În primul rând, orice taximetrist trebuie să analizeze orice apel primit prin dispecerat și să nu ofere niciun serviciu solicitat de o persoană necunoscută prin apeluri telefonice. În al doilea rând, este recomandat ca numărul de telefon de pe care a fost apelat să fie reținut și să se ceară cât mai multe detalii persoanei în cauză referitor la serviciul pe care urmează să fie efectuat.

Polițiștii au mai precizat să nu depună nicio sumă de bani în conturile indicate de persoanele necunoscute. În cazul în care are loc un astfel de incident, taximetriștii sunt rugați să apeleze la numărul de urgență 112, pentru a fi demarate investigațiile.