Anul acesta, pandemia de COVID-19 a provocat pierderi de 2 milioane de euro doar în prima jumătate a anului. Florian Serac, directorul SCT Felix, a spus că distanțarea fizică, limitarea numărului de persoane prezente la mese, restricțiile de circulație și alte măsuri pe care Guvernul României le-a adoptat în vederea combaterii pandemiei au avut un efect devastator asupra industriei ospitalității nu doar in Bihor, ci și la nivel mondial.

Oradea a atras în primele șase luni a anului 2020 nu mai puțin 58.000 de turiști. Președintele Asociației pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune, Mihai Jurca, a afirmat faptul că, în cel mai optimist scenariu, se așteaptă să ajungă măcar la jumătate din turiștii ce au vizitat orașul anul trecut, numărul turiștilor ajungând la 236.800.

Dacă în 2019 Aquaparkul Nymphaea a încheiat în cu un profit de 2,5 milioane de euro, anul acesta încearcă să nu închidă cu zero. Măsurile de limitare a clienților la un număr de 1200 de persoane simultan pentru respectarea distanțării sociale, achiziția de dezinfectanți și închiderea bazinelor și restaurantelor din interior au produs pierderi majore celei mai profitabile afaceri din oraș.

În România, veniturile din turism în perioada aprilie-iunie au fost de 83 de milioane de euro, sumă ce reprezintă doar 12% din cele realizate în aceeași perioadă a anului 2019. Numărul turiștilor străini ce au vizitat țara noastră în această perioadă a fost de doar 3,3%, potrivit Institutului Național de Statistică. Organizația Națiunilor Unite au anunțat că veniturile din turism au scăzut cu 1 trilion de dolari la nivel global, iar companiile aeriene au avut pierderi de 90% față de anul trecut.

Turismul din Bihor s-a încheiat o dată cu începerea școlii, iar șansele unei relansări anul acesta sunt nule. Măsurile de prevenție împotriva răspândirii noului coronavirus a dat o lovitură puternică industriei ospitalității, iar semnele de revenire la normal sunt încă departe de a fi luate în considerare.