Primăria Bistriţa:

”Suntem singura primărie de municipiu reşedinţă de judeţ din România în care serviciile care au interfaţă cu publicul funcţionează după un asemenea program, de la 7 dimineaţa până la ora 19. Oamenii trebuie să știe acest lucru într-un număr cât mai mare şi să nu mai stea inutil la cozi”, a declarat primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.

În UE şi în mapamond, programul de muncă cunoaşte trend descendent

Din cauza pandemiei de coronavirul, un procent de peste 97% dintre companiile HORECA şi 94% dintre firmele active în sectorul autovehiculelor, au implementat deja sistemul Kurzarbeit (program de muncă redus), care oferă companiilor să diminueze orele de lucru, primind subvenţii pentru efectuarea plăţilor muncitorului cu minim 60% de procente din salariu.

Programul de muncă redus este lăudat pentru numărul redus de disponibilizări în perioada crizei financiare din 2008-2009.

Spre exemplu, şomajul în Germania în anul 2009 fusese dublat, iar în loc să se efectueze reducerea numărului de angajţi, firmele nemţeşti au redus astfel programul de lucru, înregistrând o forţă de muncă pregătită pentru momentul relansării afaceii.

Primăria Bistriţa, pusă pe fapte mari

În opinia primarului, o altă măsură importantă este includerea Primăriei Bistrița în platforma Cityhealth.

”Este un pas important către digitalizare, care ne ajută să ne obișnuim cu această modalitate de lucru. De săptămâna viitoare, în secțiunea de bugetare participativă, bistrițenii vor putea să facă propuneri de proiecte.

Și aici mă refer la un alt angajament din campania electorală, acela de introducere a sistemului de bugetare participativă și la Bistrița. Proiectele vor fi evaluate și cele mai bune dinte ele vor fi bugetate de Primăria municipiului Bistrița, adică vor fi puse în operă.

De asemenea, vor putea fi realizate şi sondaje pentru anumite proiecte ce presupun alegerea unei variante optime. Îi vom obișnui pe bistrițeni să participe, să ia decizii și să ne ajute să discernem cât se poate de corect pe foarte multe situații. Spre exemplu, urmează achiziția autobuzelor electice care vor circula ep linia verde.

Timp de câteva zile, bistrițenii se vor putea pronunța cu privire la nuanță, logo sau materialul care va fi folosit pentru scaune, dar acest tip de comunicare și consultare cu cetățenii va îmbrăca foarte multe forme”, a spus primarul.

Totodată, începând cu luna martie, Primăria Bistriţa va beneficia de un nou website, prin intermediul căruia cetăţenii vor beneficia de o nouă aplicaţie care va răspunde mai eficient exigenţelor bistriţenilor.

Mediul antreprenorial, o problematică urgentă

Întărirea mediului antreprenorial reprezintă o altă urgentare pe care Primăria Bistriţa o are actuamente în vizorul agendei personale.

”Pe această componentă, pot să spun că un proiect legat de acceleratorul de afaceri, mă refer la Inovare Bistrița 2030, prin care se urmărește realizarea unui centru specific, ce va fi o structură strategică de sprijinire a proiectelor de specializare inteligentă, este în curs de desfășurare.

Funcțiunea principală este aceea de incubator/accelerator de afaceri, respectiv de cercetare, inovare, facilități de micrpoproducție, ateliere de prototipare cu toate dotările adecvate”, a explicat Turc.

În perioada actuală, o altă măsură implementată face referire la extinderea iluminatului pe străzile Tărpiului şi Agronomului. Totodată, primarul evidenşiază preocuperare personală cu privire la serviciul de salubritate şi monitorizarea modului de desfăşurare a acestuia.