Totodată, va urmări cu atenție cum se desfășoară procesul de liberalizare a pieței energetice.

Astfel, la Brașov s-a format o echipă specială care va intra în acțiune, de luni, 4 ianuarie, transmite comisarul-șef al ANPC din regiunea Brașov, Sorin Susanu.

Am început să primim sesizări referitoare la diferite nereguli în acest domeniu și se pare că pot exista încă practici comerciale incorecte, motiv pentru care am decis ca la nivelul C.R.P.C. R.C. (Brașov) să se constituie o echipă de comisari care se vor ocupa doar de acest domeniu și vor coordona activitatea comisarilor din județele subordonate desemnați să desfășoare activități similare. Analizăm în momentul de față modul în care furnizorii de energie electrică au informat consumatorii referitor la ofertele lor, verificăm eventualele practici comerciale incorecte, potențialele clauze abuzive din contractele acestora cu persoanele fizice, modul în care oferă acces , consumatorilor la informațiile de interes, posibilitatea în care consumatorii pot intra în legatură directă cu reprezentanții societăților etc, transmite Sorin Susanu.

Ce trebuie să știi despre liberalizarea pieței energetice

Liberalizarea pieței energetice a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2021, iar oamenii au început să fie deja bombardați cu tot felul de oferte care, la prima citire par tentante.

Despre această situație, pentru a nu fi păcăliți, comisarul ANPC Susanu spune că este foarte important ca oamenii să citească cu atenție toate contractele înainte de a schimba furnizorul de energie.

De asemenea, e bine de știut că ANPC oferă consiliere gratuită și agenților economici care doresc să furnizeze energie, însă, până la acest moment nu au fost solicitări.

O situație specială se înregistrează în rândul celor care au achiziționat locuințe în ansambluri rezidențiale, iar branșamentul la energie electrică sau termică nu este individual, ceea ce înseamnă că furniziorul alege oferta, nu consumatorul.

Liberalizarea pieței energetice înseamnă posibilitatea de a alege furnizorul de energie electrică și de gaze naturale.

După schimbarea furnizorului, rămân câteva lucruri neschimbate pentru consumator: operatorul de rețea, în funcție de zona în care se află locul de consum, serviciul de remediere în cazul întreruperilor în alimentarea cu energie electrică.

„Îi rog pe toți consumatorii să trateze această problemă cu maximă seriozitate, să solicite oferte și să le studieze cu mare atenție, ținând cont de faptul că au dreptul legal de a solicita un model al contractului pe care să-l analizeze eventual cu un specialist, înainte de a semna respectivul angajament. Recomand să nu se semneze niciun contract înainte de a fi citit în integralitate și doar după ce au fost înțeleși toți termenii acestuia, a subliniat Susanu.