În martie 2020 a fost data oficială de începere a şantierului la această componentă emblematică a Aeroportului. Înainte cu o zi avusese loc preluarea amplasamentului de către constructor. Acum, după un an, Terminalul de la Ghimbav este finalizat.

Singurele lucrări pe care de firme asociate le mai au în desfăşurare acum sunt retuşurile finale și instalarea echipamentelor.  Vor fi instalate sistemele necesare funcţionării Aeroportului. În continuare va urma testarea şi punerea în funcţiune a tuturor componentelor, montarea mobilierului şi igienizarea spaţiilor.

Joi, 11 martie, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a vizitat Terminalul pentru a vedea cum au evoluat lucrările.  Astfel a trecut în revistă funcţiunile spaţiilor din cadrul acestuia în această perioadă finală de execuţie.

„Vreau să vă prezint cum arată Terminalul la acest început de martie, astfel încât să rămâneţi optimişti că acest obiectiv extrem de important pentru noi, braşovenii, este pe drumul cel bun”, a spus preşedintele CJ la începutul transmisiunii video pe care a realizat-o pe pagina sa de socializare.

Primul spaţiu vizitat la parterul Terminalului a fost sala de aşteptare cu un spaţiu generos. Aici finisajele au ajuns într-un stadiu foarte avansat, lamelele tavanului au fost montate și grupurile sanitare sunt funcţionale. În zilele următoare vor fi aduse şi montate piesele de mobilier.

A urmat trecerea în revistă a spaţiului destinat curselor interne, cu zona de îmbarcare pentru VIP-uri. Spațiul dispune de două ghişee şi o poartă de îmbarcare, precum şi cu cele opt birouri de Check-In. La dispoziția pasagerilor vor exista trei porţi de îmbarcare. Tot la parter, în zona de intrare în aeroport vor funcţiona birouri pentru reclamaţii şi bagaje pierdute. Alături de acestea sunt prevăzute un cabinet medical, birouri pentru schimb valutar, închirieri auto şi agenţii.

Ce spații mai are Terminalul

Accesul la etaj se realizează prin intermediul unei scări rulante care este montată şi urmează să fie pusă în funcţiune, al unor scări clasice şi al lifturilor, acestea din urmă fiind deja funcţionale. La etaj sunt amplasate Plecările Internaţionale, cu săli de aşteptare, spaţii pentru controlul paşapoartelor şi şapte porţi de îmbarcare.

Din această zonă se pot vedea celelalte componente ale infrastructurii Aeroportului Internaţional Braşov: apronul, adică parcarea pentru avioane, care în prezent permite staţionarea a trei aeronave, iar în viitor, pe măsura necesităţilor, poate fi extinsă până la o capacitate de 15 aeronave. Parcarea continuă cu calea de rulare şi cu pista, în lungime de 2820 de metri, iar în partea laterală sunt amplasate platformele antisuflu.

Preşedintele CJ Braşov a încheiat periplul chiar în faţa Terminalului, un spaţiu care este în amenajare şi unde se montează un tavan exterior care va acoperi o viitoare terasă. În faţa terminalului va fi amenajată o parcare pentru autoturisme, care va avea asigurat accesul direct din drumul judeţean.

„Pe viitor va trebui cu siguranţă să gândim o altă variantă de accesibilizare a Aeroportului Internaţional Braşov. Am convingerea că activitatea la aeroport nu se va încheia niciodată şi de aceea trebuie să pregătim din timp proiecte de dezvoltare pentru viitor. Sper ca braşovenii şi nu numai ei să fie convinşi că lucrurile merg într-o direcţie bună, că Aeroportul este un obiectiv perfect realizabil şi că suntem contemporani cu o mare investiţie nu doar pentru judeţul nostru, ci pentru întreaga ţară: primul aeroport construit de la zero după anul 1974”, a încheiat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea