Autostrada Sibiu-Făgăraş este aproape gata.

Urmare a unei analize a proiectelor majore de infrastructură aflate în stadii avansate, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă faptul că autostrada Sibiu-Făgăraş este în momentul de faţă printre cele mai avansate.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii anunţă faptul că pe agenda personală, prioritare sunt proiectele cu privire la tronsonul de autostradă, Braşov – Făgăraş, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, şi extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon.

Ministrul Drulă: „Sibiu-Făgăraş este deja aproape finalizat”

„Sectorul A13 Braşov-Făgăraş a făcut parte din autostrada Transilvania şi a fost cumva abandonat undeva în sertare de 10 ani şi aş vrea să-l scoatem de acolo şi să îl facem, pentru că traficul cere acest sector şi ajută şi Moldova, ajută şi zona Braşovului, ajută şi zona de sud a ţării. Este un coridor important de conectare. Am spus doar Braşov – Făgăraş, pentru că Sibiu – Făgăraş este deja aproape finalizat, studiul de fezabilitate este în derulare de 5 ani şi acolo lucrurile sunt mai avansate”, a afirmat vineri Drulă, într-o conferinţă de presă.

Continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, un alt proiect lansat în curând

„Alt proiect este continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, adică acea autostradă care merge de la nord la sud, ca ocolitoare a Constanţei, să continue peste canalul Dunăre-Marea Neagră, să treacă pe la vest de Lacul Techirghiol şi să ajungă, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor aglomerate.

Avem în fază avansată un studiu de fezabilitate acolo. Numele nu e foarte clar la ce se referă. Se numeşte ‘Alternativa Techirghiol’, e ce v-am spus eu acum. E un obiectiv important pentru noi şi vom urmări să lansăm acest proiect pentru că are beneficii importante şi trebuie construit”, a susţinut ministrul.

Extinderea magistralei M5

Şeful de la Transporturi consideră faptul că pentru Capitală, continuarea magistralei de la metrou M5 până în Pantelimon este o prioritate, având în vedere faptul că astfel, traficul de la suprafaţă va fi cu adevărat decongestionat. Anydvd crack

„În ceea ce priveşte reţeaua de metrou, cea mai importantă linie – am discutat şi cu primarul Capitalei ieri, am avut o scurtă discuţie telefonică, o să avem o întâlnire despre proiectele din zona Bucureşti şi cu primarii de sector, la fel – este după mine în termeni de linie de metrou continuarea M5 de la Eroilor spre centrul Capitalei, la Universitate şi de acolo la Iancului – Pantelimon.

Această magistrală est-vest care traversează Capitala, similară magistralei existente M2, care este de la nord la sud, deci este cealaltă axă, ar ajuta enorm în termeni de trafic, care să meargă în subteran şi să decongestionăm ce-i la suprafaţă.

Deci, aş vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea populaţiei este mai scăzută şi să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraş. În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot aşa pe cale să fie lansată e şi în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a explicat el.

Potrivit lui Drulă, proiectele de faţă au un grad de importanţă considerabil, fiind considerate proiecte noi.