S-a constatat că google a fost accesat cel mai mult având ca și cuvânt principal Coronavirus, cel mai probabil din dorința de a se mai informa cât mai corect și complet în privința acestui flagel mondial. Am putea spune că este oarecum firesc. În fruntea listei căutărilor s-au situat cuvintele care privesc educația, bucătăria sau referitor la cum se pot obține, spre exemplu, individual drojdia sau maiaua. În topul căutărilor Google ale românilor s-au găsit două platforme de educație: Google Classroom și Adservio.

Românii au întrebat pe Google în primul rând ”ce este coronavirusul”, iar apoi „ce este pandemia” și „ce este starea de urgență”. Dorind să respecte măsurile de protecție împotriva COVID-19, mulți români au căutat pe Google ”cum se poartă masca” sau „cum se pune masca”. Au vrut să afle toate detalii despre coronavirus: „cum se manifestă coronavirus” și „cum se transmite coronavirus”.

Cu toate că coronavirusul a fost în centrul atenției, printre căutările Google ale românilor și-au găsit loc și subiectele de interes general sau major ale anului 2020, precum alegerile din Statele Unite ale Americii sau Black Friday. Alegerile din SUA au fost în topul celor mai populare căutări, iar românii nu au uitat să caute „când este Black Friday 2020”.

Clasamentul Top 10 al celor mai populare căutări Google din România este următorul:

1. Google Classroom

2. Coronavirus România

3. Adservio

4. Alegeri S.U.A.

5. About you

6. Cristina Țopescu

7. Declarație propria răspundere

8. Zoom

9. Worldometer

10. Formular STS