Anunțul trist pentru Cluj a fost făcut de europarlamentarul Rareș Bogdan. Fondurile din Planul de Redresare și Reziliență(PNRR) sunt doar pentru cinci stații, nu 19, așa cum ar fi trebuit.

„Din păcate, nu s-a reușit negocierea pentru ca Emil Boc și Clujul să primească miliardul respectiv, a primit doar 300 de milioane (n.r. de euro). Din cele 19 stații de metrou, vor fi doar cinci stații”, a spus Rareș Bogdan, la Antena 3.

„Începem un metrou care va duce de la Florești până la Apahida, adică până după aeroport, dar nu reușim, din păcate, să-l facem integral din PNRR, din PNRR facem doar cinci stații”, a spus Rareș Bogdan pentru DC News.

Cluj. Magistrala de metrou, așteptată cu sufletu la gură

Potrivit proiectului tehnic, va avea 14 kilometri și costurile estimate de până acum sunt de un miliard de euro.

Traseul metroului este Florești-Cluj Napoca. Aceasta este prima etapă de configurare a traseului. Oficialii Primăriei anunță că este prevăzută și extensia spre comuna limitrofă a Clujului, Gilău.

Banii pentru realizarea metroului din Cluj reprezintă fonduri europene.

Studiul de fezabilitate trebuie să fie gata până la 31 decembrie 2022, urmează licitația de proiectare și de execuție, apoi demararea lucrărilor în sine.

Motiv de campanie electorală

Pentru toți politicienii, metroul de la Cluj a devenit motiv de propagandă electorală. Obiectivul a fost folosit des, chiar și în lupta internă pentru conducerea PNL. Ludovic Orban, actualul președinte al PNL și Florin Cîțu, premierul României, posibil contracandidatul lui Orban, au precizat că vor fi fonduri pentru realizarea acestui mijloc de transport, conform proiectului.

Dacă nu vor fi suficienți bani europeni, vor trebui să găsească surse naționale.

„Am discutat în toate întâlnirile de proiecte importante pentru Cluj, pentru comunităţile locale. Am discutat de metrou, care este, din punctul meu de vedere, cel mai spectaculos proiect şi trebuie să ştiţi că este inclusă o finanţare importantă în Planul Naţional de Rezilienţă şi Recuperare pentru finanţarea proiectului de metrou din Cluj. Am discutat şi de alte proiecte importante, tot cu finanţare din PNRR; va exista un proiect extrem de important – modernizarea şi electrificarea tronsonului de cale ferată de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor. (…) Cuvântul de bază în guvernarea noastră este investiţie. Vrem să creştem constant investiţiile în România, atât investiţiile publice, cât şi investiţiile private”, a precizat preşedintele Camerei Deputaţilor.