Procedura este necesară pentru construirea secțiunii Mihăiești-Cluj, Suplacu de Barcău,(județul Bihor)

“A fost aprobat şi proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie un coridor de expropriere a lucrării de utilitate publică de interes naţional, Secţiunea 3B, Mihăieşti – Suplacu de Barcău, din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, deci Autostrada Transilvania. Continuăm atât cu exproprierile, cât şi cu proiectul de autostradă”, a precizat premierul Florin Cîţu.

Toate expropierile de terenuri și imobile private costă statul 4 700 000 de lei.

Cluj. Cei mai mulți bani pentru Autostrada Transilvania

După ce a recunoscut oficial că se înjură singur în trafic, din cauza lipsei de autostrăzi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat că proiectele rutiere de anul acesta primesc finanțare integrală.

Autostrada Transilvania (Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea) primește cea mai mare alocare din rândul proiectelor rutiere în 2021, respectiv 900 de milioane de lei. În anul 2020, Ministerul Transporturilor a alocat doar 368 de milioane de lei pentru construirea autostrăzii. Anul acesta se estimează că se vor construi 70 de kilometri din autostrada Transilvania. Cea mai mare parte va străbate județul Sălaj.

De asemenea, tot anul acesta există posibilitatea semnării contractelor de proiectare și executare pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău. Acesta  include tunelul Meseş, a precizat oficialul Transporturilor.

De asemenea, în vizor sunt 40 de kilometri din segmentul autostrăzii care leagă județele Craiova-Pitești.

Contractul pentru acest lot este semnat de 2 ani, dar abia acum a primit autorizație pentru 9km din lungimea totală de 17km. Întârzierea a venit din cauza interferenței traseului din studiul de fezabilitate cu un câmp de sonde.

În total, sunt  200 de kilometri care va traversa Carpații Orientali și va face conexiunea între Transilvania și Moldova.

Proiectul A8 depăsește 17 milioane de lei. Contractul pentru finanțare  a fost semnat încă din  2019.

Alături de Varianta Ocolitoare a Sibiului este unul dintre cele mai proiecte rutiere din țară.