Rata de incidență a județului Cluj a ajuns la 3,38 cazuri de COVID-19 la mia de locuitori. Cluj-Napoca este  pe locul patru pe țară după Ilfov- 4,14, București- 3,69 și Timiș- 3,59.  În comunele Aluniș, Călărași, Cătina, Dăbâca, Pălatca, Panticeu, Petreștii de Jos, Ploscoș, Săcuieu, Sânpaul și Unguras, nu a mai fost înregistrat niciun caz de coronavirus în ultimele 14 zile, rata incidenței fiind în ultimele două săptămâni de 0.

Revenirea elevilor în bănci pe 8 februarie

În urma mai multor discuții pe care reprezentanții părinților și cei ai elevilor le-au avut cu Ministerul Educației, au agreat ca de pe 8 februarie elevii să revină în școli. Pentru recuperarea materiei, elevii ar putea face ore chiar și sâmbăta.

Ministerul Educației a precizat că 8 februarie rămâne data deschiderii școlilor, dacă numărul de îmbolnăviri după 15 ianuarie nu va crește și va exista un număr considerabil de cadre didactice ce vor opta pentru vaccinare cu serul produs de compania Pfizer/BioNTech.

„Având în vedere că am început semestrul 1 online el va fi încheiat în sistem online, data de 8 februarie este o dată pe care ne-o dorim cu toţii pentru începere semestrului al doilea în format fizic. Nu excludem scenariul în care vom prioritiza zonele cu rata de infectare mai scăzută. Nu excludem scenariul prin care vom prioritiza grădiniţa şi învăţământul primar, sau elevii de clasa a 8-a şi a 12-a, care vor susține examenele”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.Decizia finală o să fie luată cu o săptămână înainte de începerea celui de-al doilea semestru.

Examenele naționale nu vor fi decalate

În urma discuțiilor pe care Ministrul Educației le-a avut,  examenele naţionale trebuie să aibă loc la datele planificate, cu prezenţă fizică a elevului. Examenele trebuie adaptate la ceea ce s-a predat și la ceea ce elevul a asimilat.  „În niciun caz, în nicio discuţie nu a rezultat anularea şi nici măcar decalarea examenelor naţionale. Pentru predictibilitate, examenele naţionale trebuie să se deruleze la datele planificate, cu prezenţă fizică şi pe o tematică ce într-adevăr va trebui să fie adaptată la ceea ce s-a predat şi la ceea ce a asimilat elevul”, a mai declarat Ministrul Educației.