Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj a declarat:

„E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, declară preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km. Magistrala va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est. Stațiile sunt proiectate pentru a deservi principalele puncte de interes.

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Este vital pentru Cluj-Napoca un tren metropolitan

Viitorul nostru depinde de ceea ce se întâmplă în zona metropolitană în egală măsură cu ceea ce se întâmplă în Cluj-Napoca. În fiecare zi avem presiuni economice, imobiliare, de mobilitate în Cluj-Napoca, ca urmare a dezvoltării zonei metropolitane. De aceea, am decis să ne asociem cu Guvernul pentru a realiza marile proiecte care vizează zona metropolitană și am obținut acordul acestuia de a pregăti proiecte pe zona de mobilitate și dezvoltare economică. De asemenea, la fel de important este faptul că am început și am instituționalizat colaborarea cu primarii din aria metropolitană, în primul rând cu cei din inelul 1 al Clujului , dar nu numai.

Pe pe zona de transport avem Asociația metropolitană de transport, dar lucrăm împreună și pentru a pune în practică proiecte de anvergură precum trenul metropolitan sau metroul. Vreau să mai subliniez faptul că voi propune un acord de parteneriat primarilor din aria metropolitană pentru a realiza culoarul de mobilitate alternativă de-a lungul Someșului, de la Gilău până la Bonțida. Pe raza municipiului Cluj-Napoca, pe 16 km avem etapizată amenajarea malurilor Someșului, dar important este ca toți primarii din zona metropolitană să rezerve spațiul aferent prin planurile lor urbanistice generale pentru finalizarea acestui coridor de mobilitate”, a declarat primarul Emil Boc în 12 martie.