Conform RADOR, obiectivul Pactului Climatic este acela de a contribui la diseminarea de informații fiabile, din punct de vedere științific, cu privire la acțiunile în domeniul climei și de a oferi sfaturi practice pentru alegerile pe care trebuie să le facem în viața de zi cu zi. Acesta va sprijini inițiativele locale și va încuraja asumarea de angajamente în materie de acțiuni climatice la nivel individual și la nivel de colectivitate, contribuind astfel la mobilizarea sprijinului și a participării. Într-un interviu la Radio România Actualităţi, comisarul european pentru transport Adina Vălean a explicat că transporturile reprezintă coloana vertebrală a economiei europene și că este nevoie de o reducere a impactului asupra mediului. În esență, a spus Adina Vălean, e vorba de soluții inteligente pentru un transport mai ecologic, de exemplu prin digitalizare, prin crearea până în 2025 a unui număr de un milion de puncte de încărcare pentru mașini electrice și prin crearea de puncte multimodale în orașele europene sufocate de trafic.

Strategia pentru mobilitate sustenabilă şi inteligentă este însoțită de un plan de acțiune cu 82 de inițiative care vor trasa activitatea în următorii patru ani.

Adina Vălean  declarat:

Sectorul transporturilor contribuie cu 5% din PIB-ul european și are 10 milioane de angajați direcți. Cea mai mare parte a transporturilor de marfă astăzi se face terestru și de multe ori este aglomerație. Scopul este să mutăm o bună parte din acest tip spre alte moduri de transport. Vrem să creștem cu 50% transportul pe cale ferată până în 2030, pentru transportul pe râuri și pe mare pe distanțe scurte vrem să creștem procentul cu 25% până în 2030 și cu 55% până în 2050. Cu un cadru legislativ mai bun și finanțarea adecvată, aceste ținte pot fi atinse.

Ţinta generală în Uniune este o reducere cu 90% a emisiilor până în 2050 inclusiv,  spun  oficialii europeni, printr-un sistem de transport inteligent, competitiv, sigur, accesibil și la prețuri abordabile. La rândul său, vicepreședintele Comisiei, Frans Timmermans, a explicat că taxarea emisiilor de carbon este o parte esențială în transformarea verde a Europei și a atras atenția că, în prezent, numai kerosenul pentru aviație nu este taxat, lucru care va fi corectat pentru că e nevoie să fie pus un preț pe impactul asupra climei.