„Prioritatea zero este acum să terminăm proiectele pe PNDL, fonduri guvernamentale, pentru că cele pe infrastructură mare trebuie terminate până în 2021, cele pe infrastructură mică în mare le-am terminat. Iar aici prioritatea zero este Întorsura – Boroșneu. Toată forța ce o are Drumuri și Poduri, anul viitor trebuie să se concentreze acolo, ca să putem cu succes termina acest proiect. Asta e prioritatea zero pentru județ pe infrastructură de drumuri.

Pe lângă acesta, mai avem trei proiecte mai mici, tot pe PNDL: podul de la Aita Mare din centru, împreună cu intersecția spre Aita Medie. Acolo suntem în fază de licitație. E un proiect de 6 milioane de lei. Mai avem încă un proiect, micuț să zicem, între Moacșa și intersecția spre Pădureni, un drum de 1,3 kilometri, cu o valoare de 5,2 milioane de lei, dar și un pod și un podeț, podul de lângă Țufalău, peste Râul Negru și podețul de la Várhegy, în drumul spre Leț. Acest proiect înseamnă 2,8 milioane de lei. Astea le avem pe PNDL. (…) Până la sfârșitul anului viitor trebuie să terminăm toate proiectele pe PNDL. Deci prioritatea zero este, fără doar și poate, Întorsura Buzăului – Boroșneu”, a declarat managerul public al județului Covasna, Kovács Ödön.

Lucrările de la Sărămaș au cauzat întârzieri notabile

În ciuda faptului că lucrările au continuat să fie efectuate cu rapiditate încă din luna mai, acestea au fost oprite din pricina unui alt proiect, de apă și canalizare, desfășurate în zona Sărămaș.

„S-a lucrat puțin din cauza lucrărilor de canalizare de la Sărămaș. Degeaba ne apucam să lucrăm acolo, că se face canalizarea. Pe partea Boroșneului, acolo lucrările auxiliare din Valea Mare – Boroșneu înseamnă șanțuri și intrări la proprietăți. Alea sunt făcute, practic ar trebui să mergem cu front mare, de doi, trei, patru kilometri. Dar din cauza lucrărilor, a trebuit să acceptăm că Barcaniul a câștigat un proiect de la AFIR, trebuie să pună și dânșii canalizarea. Noi degeaba facem drumul și după aceea să tăiem. Din primăvară, toate forțele de la Drumuri și Poduri o să fie în acea zonă”, a continuat managerul public al județului Covasna.

Conform primarului din Barcani, actualmente, lucrările de canalizare sunt finalizate în proporție de aproximativ 40-50%.

„Stadiul lucrărilor e undeva la 40 – 50%. Îmi doresc să se finalizeze cu succes această lucrare, deoarece sunt probleme mari cu apa atunci când este secetă. Pe lângă asta, canalizarea e și ea așteptată de ani de zile de locuitorii satului Sărămaș”, a declarat Nicolae Pastor, primarul din Barcani.

Cea mai amplă lucrare din ultimii 50 de ani

În ceea ce privește bugetul comunei, și totodată, cofinanțările care trebuie plătite, potrivit managerului județului Covasna, Consiliul Județean va încerca de asemenea să ofere un real suport în acest sens.

„Am discutat și cu domnul primar nou, încercăm să îl ajutăm. E problema comunei, dar așa se pare, că până în primăvară el poate să termine măcar tronsonul principal care este lângă drumul 121A”, a spus Kovács Ödön.

Conform contractelor din luna iunie 2018, proiectul de modernizare și reabilitare a DJ121A, se ridica la valoarea de 23,5 milioane de lei, însă, după recalcularea costurilor în 2020, acestea s-au majorat la 27 de milioane de lei, pe fondul majorării salariilor în domeniul construcțiilor. Totodată, o serie de motive juridice au condus la sistarea lucrărilor pe șantierul respectiv pentru o bună perioadă de timp.

Fără doar și poate, dezvoltarea infrastructurală care leagă zona Buzaielor de regiunea orașului Covasna reprezintă, potrivit CJ, cea mai amplă lucrare din ultimii 50 de ani.

Tronsonul se întinde pe o rază de 22,5 kilometri, pleacă de la drumul național 13E, traversează Boroșneu Mare, Moroșneu Mic, Valea Mare, Sărămaș și se conectează din nou la drumul național 13E, la Întorsătura Buzăului.