Grecii de la Aktor care încă din 2014 lucrează la cei 24 de km de autostradă din nordul Alba Iulia și Aiud, consideră că lucrările ar putea fi gata în vara acestui an. Potrivit constructorului, acestea sunt finalizate în proporție de 78%, iar în luna iunie ar putea fi tăiată panglica de inaugurare, asta în condițiile în care o mobilizare eficientă a forței de muncă va fi pusă în aplicare.

„În acest moment este cel mai lung lot pe care se lucrează. Trag nădejde că va fi adus la un grad de finalizare astfel încât să putem circula pe el. Și o să avem autostradă completă, fie și semiprofil pe anumite bucățele, dar o să mergem doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu”, a declarat președintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea.

Totodată, lucrările de executare rămase la primii 17 km din aceiași autostradă trebuie, de asemenea, să fie încheiate tot până în vara anului în curs. Vestea bună este că deși constructorul italian mai are de muncă la bretelele de la nodurile Sebeș și Alba Iulia Nord, lucrările efectuate pe finalul lui 2020 permit deschiderea traficului în condiții de siguranță, pe o distanță de 15 km din șoseaua de mare viteză.

Șanse mari de inaugurare a tronsonului Târgu Mureș

Potrivit șefilor Companiei de Drumuri, aceștia au în plan și finalizarea a aproximativ 16 km din Chețani și Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania. Conform datelor CNAIR lucrările se află într-un stadiu de până în 40%, motiv pentru care deschiderea lotului respectiv până la sfârșitul anului este aproape imposibilă.

„Din păcate, lotul Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de finalizare. Îmi vine greu să cred că acest antreprenor mai vrea și mai poate să ducă la bun sfârșit contractul ăsta și se vede asta din felul în care lucrează și din felul în care își tratează subcontractorii, atât pe structuri, cât și subcontractorii pe terasamente, care sunt neplătiți”, arată Ionuț Ciurea.

Având în vedere lungimea tronsonului Târgu Mureș de doar 9 km, din care jumătate sunt la profil de autostradă, acesta are cele mai mari șanse să fie gata până la finalul anului 20201.

Șefii de la Drumuri sunt încrezători în finalizarea tronsonului 2

Totodată, conducerea de la Drumuri trăiește cu speranța că vor tăia panglica de rigoare și pe drumul expres Craiova-Pitești, fiind realizate peste jumătate din lucrările de la tronsonul 2, Robănești si Valea Mare, care măsoară o lungime de 40 de kilometri.

„Eu am mare încredere în constructorul de pe Craiova-Pitești tronsonul 2 și  stiu sigur ca va termina cei 40 de km”, declarat, în decembrie, într-un interviu pentru HotNews, directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

Așadar, în cel mai fericit caz, rețeaua de drumuri rapide a țării ar putea crește cu 86 de kilometri.

Cu toate acestea, șefilor de la Drumuri le este teamă să își asume un astfel de target din cauza lipsei de buget pe anul în curs: „Având în vedere că bugetul pe anul 2021 încă nu a fost aprobat, ne este foarte greu să comunicăm o estimare a obiectivelor care urmează a fi realizate în anul 2021”, au transmis reprezentanții CNAIR.