Conform primăriei, pentru revigorarea situaţiei şi susţinerea oamenilor vizavi de buna dezvoltare a zonei, în momentul de faţă se caută soluţii pentru intrarea în posesia clădirii care se află în subordinea Ministerului Economiei.

Potrivit expressdebanat.ro, administratorul Centrului de Afaceri Moldova Nouă, Sorin Procopciuc, a făcut o serie de precizări cu privire la hotărârea constituirii clădirei pentru sprijinul oamenilor de afaceri, menţionând totodată şi ce anume a existat în zona respectivă înaintea demarării lucrărilor de construcţie.

„În jurul anilor 1978-1979, în zona respectivă nu exista decât fundație. Pe vremea regimului comunist se dorea construirea unei grădinițe. Ei bine, după o perioadă de timp, construcția a fost ridicată, mă refer aici la ziduri, însă fără uși, geamuri etc., motiv pentru care aici au început să se adăpostească animalele, în special caii. Lucrurile au căpătat o cu totul altă turnură între anii 2000-2001, atunci când Ministerul Economiei și-a dat interesul pentru această clădire asigurând fondurile necesare pentru finalizarea ei. Ideea a cunoscut materializarea în 2004.

Atunci au existat facilități oferite oamenilor de afaceri, însă, nu după o lungă perioadă de timp, din scopul acestei clădiri a rămas doar numele, actualmente existând spații care sunt închiriate antreprenorilor sau date cu titlu gratuit ONG-urilor. Din câte cunosc, în județul Caraș-Severin, au fost construite în jur de 12-13 astfel de Centre. Ele se află în subordinea Ministerului Economiei și date în administrare primăriilor”.

Spațiile Centrului de Afaceri în 2021 ocupate în totalitate

Cu toate că actualmente la nivel local mediul de afaceri nu dispune de anumite facilităţi, cele 13 spaţii de care dispune clădirea sunt totuşi ocupate în totalitate.

„Avem un număr de 13 spații, suprafețele fiind cuprinse între 10 metri pătrați și 80 de metri pătrați. În această clădire avem: restaurant, birou pentru traduceri legalizate și autorizate, sală de fitness, birouri pentru executorii judecătorești, firmă de mobilă, birou pentru o firmă de pază, firme care se ocupă cu recrutarea forței de muncă pentru diferite activități în țară, firmă de transport etc.

Sigur, găzduim și sediile mai multor ONG-uri, axate fie pe turism, fie pe sprijinul acordat copiilor cu diferite probleme de sănătate. Avem și ONG-uri alcătuite din vârstnici care desfășoară diferite activități ș.a.m.d. Ei bine, firmele plătesc 5,25 de lei pentru fiecare metru pătrat deținut, o taxă pentru clădire și, evident, utilitățile. În schimb, marea majoritate a ONG-urilor dețin aceste spații cu titlu gratuit, în acest caz fiind plătite doar utilitățile.

Totodată, aici este locul în care cetățenii orașului își plătesc dările. Dacă Primăria Moldova Nouă va reuși să ajungă la un acord cu Ministerul Economiei pentru a intra în posesia Centrului, acest lucru va ajuta foarte mult, în sensul că se pot accesa fonduri europene pentru diverse proiecte gândite.”, a subliniat administratorul.

Susţinerea mediului privat şi a ONG-urilor, prioritate pentru Adrian Toma

Cu privire la planurile viitoare ale reprezentanţilor de la Primăria Moldova Nouă, referitoare la dezvoltarea şi susţinerea antreprenoriatului local, primarul din perioada 2016-2020, Adrian Toma a ţinut să precizeze faptul că:

„Dacă voi fi validat pentru a cârmui orașul Moldova Nouă până în 2024, am intenția de a transfera Centrul de Afaceri în proprietatea administrației publice locale. Vom solicita emiterea unei Hotărâri de Guvern în acest sens.

Ne dorim să sprijinim atât mediul privat, prin oportunitatea de a avea un spațiu dotat și aranjat, cât și ONG-urile existente și altele care pot apărea, totul cu scopul dezvoltării turismului, mediului și a altor activități, nu doar pe raza orașului. Ne dorim să fie un hub în întreaga Clisură a Dunării”.