Pe lângă proiecte mari de infrastructură care în ultimii zece ani au fost enumerate de către toate guvernele țării, cel referitor la autostrada Sibiu-Pitești și autostrada Sibiu-Brașov, este evidențiat de mai multe ori în cadrul programului de guvernare Sibiu.

În premieră, construirea de la zero a unei căi ferate și a unui nod modal care va lega Sibiul de Aeroportul Internațional Sibiu, este pentru prima oară abordat de către un program guvernamental.

”Terminalul multimodal de pasageri aeroport – stație C.F. al Aeroportului Henri Coandă reprezintă o infrastructură care se poate multiplica la nivelul României în zonele Timișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Brașov.

Tot în același context, implementarea conceptului de tren metropolitan reprezintă un veritabil exemplu de multimodalitate pentru pasageri în ariile urbane și periurbane ale orașelor precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Brașov, Iași, Craiova, Constanța”, se arată la punctul A. 6 al Programului de guvernare.

De asemenea, programul de față mai precizează, la capitolul I.3: ”Construirea conexiunilor feroviare la aeroporturile internaționale (București T1 și T2, Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța)”.

Totodată, construirea jumătății sudice a centurii ocolitoare a Sibiului este, de asemenea, menționată în cadrul unui alt program de o importanță semnificativă pentru Sibiu

”Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține)”, se menționează în program, chiar la secțiunea care vorbește despre ”Principalele obiective pentru perioada 2021-2024”.

Pe lângă aceste inițiative, programul guvernului Cîțu mai presupune și ”Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea”.

Tot aici apare și autostrada Sibiu-Brașov.

”Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT”, mai precizează documentul citat.

Programul integral poate fi citit aici.