În repetate rânduri, elevii s-au plâns ministrului Cîmpeanu, de existența unor discipline care, în practică nu au nicio utilitate.

„În forma lor actuală, propunerile Ministerului Educaţiei pentru modificarea planurilor-cadru de liceu, care s-au aflat în proces de consultare publică până la sfârşitul lunii ianuarie, dezamăgesc prin faptul că nu aduc o viziune reformatoare în plan curricular.  Păstrează abordarea desuetă prezentă în toate modelele curriculare aprobate şi promovate în ultimii ani”, se arată într-o scrisoare deschisă a Consiliul Naţional al Elevilor, transmisă Agerpres.

Ministrul Cîmpeanu, luat la rost de elevi. Ce mai faci cu Educația Tehnologică?

Printre materiile total lipsite de utilitate, se numără Educația Tehnologică.

Elevii spun că sunt noțiuni neadaptate cerințelor actuale, iar situația trebuie să se schimbe de urgență.

„Proiectul preşedintelui României, ‘România Educată’, oferă o perspectivă clară pe tema curriculumului centrat pe elev: unul dintre pilonii din arhitectura sistemului de educaţie românesc presupune ca sistemul de învăţământ să fie centrat pe nevoile beneficiarului, oferind experienţe de învăţare autentice pentru fiecare copil sau tânăr, pornind de la profilul şi înclinaţiile acestuia. În plus, pentru a ne asigura de faptul că implementarea noilor planuri-cadru va fi posibilă, este necesară realizarea unei analize de costuri (privind modificarea normării cadrelor didactice ş.a), care să reprezinte unul dintre punctele de plecare pentru conturarea finanţării educaţiei în anii următori”, au transmis elevii, pentru Agerpres.

Anul școlar 2020-2021 a reprezentant cea mai mare provocare pentru sistemul educațional românesc.

După instaurarea pandemiei, elevii au fost nevoiți să treacă la învățământul on-line, sistem care nu a funcționat.

Ministrul Sorin Cîmpeanu spune că a existat cel mai mare absenteism școlar din ultimii 30 de ani.

Pentru asta, a trecut la măsuri alternative, de recuperare a orelor pierdute.

De asemenea, elevii sunt nemulțumiți din cauza desființării unor clase cu profil unic. În acest caz, a intervenit și Avocatul Poporului. Instituția a cerut Ministerului Educației să ofere elevilor un sistem predictibil.