Potrivit ministrului Energiei Virgil Popescu, în momentul de faţă, atât ANRE cât şi ANPC efectuează o serie de controale la furnizorii de energie.

Conform datelor parţiale, se pare că au fost identificate mai multe practici comerciale incorecte la încheierea contractelor de energie.

Controale, amenzi ANRE şi practici comerciale eronate

„Până acum, o primă etapă de controale a ANRE s-a soldat deja cu amenzi. ANPC, la rândul ei, efectuează controale, iar din datele parţiale pe care le am reiese că există practici comerciale incorecte la încheierea contractelor de energie, există clauze contractuale care pun consumatorul casnic pe poziţii de inferioritate în faţa furnizorului.

ANPC este atentă şi va continua controalele pentru ca toţi furnizorii de energie să ştie că că aceste practici defavorabile consumatorilor nu pot continua şi nu vor fi tolerate”, a precizat ministrul.

Beneficii pentru clienţii care nu au modificat contractul

În luna ianuarie, Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), a aprobat un Ordin în care se precizează faptul că persoanele casnice care nu au modificat contractul vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnozorilor şi vor avea posibilitatea de a opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare simplificat.

„Toate companiile sunt verificate iar spre deosebire de ANRE, care verifică furnizorii de ultimă instanţă, Autoritatea pentru protecţia consumatorilor (ANPC) efectuează un control la nivel naţional, în fiecare judeţ.

Având structuri teritoriale ia fiecare judeţ, în funcţie de cine este distribuitor, cine este furnizor, face verificările respective astfel încât nu scapă absolut niciun furnizor dintr-o anumit zonă a ţării să nu fie verificat şi să nu vadă că totuşi cineva se uită şi are grijă de consumatori” a declarat ulterior Virgil Popescu la Digi 24.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piaţa de energie electrică a fost liberalizată în totalitate, iar ANRE nu mai reglementează preţurile.