Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov s-a finalizat miercuri. Construcția acestei autostăzi a dat bătăi de cap tuturor guvernelor perindate la conducerea țării. A fost atât de importantă realizarea ei încât CSAT a declarat-o „obiectiv strategic național” încă în iulie 2019. Dar nu s-a făcut nimic concret cu toate promisiunile nenumăraților miniștrii ai Transporturilor. Șoferii care vor să ajungă dinspre Ploiești în Brașov sau în stațiuni trebuie să se înarmeze cu răbdare.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov s-a finalizat miercuri. Potrivit acestuia, în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. La licitație a fost depusă o singură ofertă din partea firmei Consitrans. Licitația este pentru revizuirea SF-ului și realizarea Proiectului Tehnic pe autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov.

Potrivit lui Drulă, odată finalizată evaluarea ofertei, „urmează în zilele următoare, după finalizarea formalităților, semnarea contractului cu firma de proiectare”.

Valoarea estimată pentru contract de către CNAIR este de 12,8 milioane de euro, circa 0,8% din valoarea întregului proiect.. Tocmai valoarea aceasta destul de mică a făcut ca licitația să fie criticată în piață.  Bunele practici presupun în general ca pentru documentație și proiectare bugetele alocate să reprezinte circa 3% din valoarea întregului proiect.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat:

„Ne așteptăm – și am pus asta foarte clar în vedere proiectantului – ca din acest contract să obținem:

1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.

2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.

3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.”

Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape. Proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. De exemplu, pentru zona stațiunilor Bușteni și Sinaia noile documentații vor prevede mai multe tuneluri care să ocolească localitățile.

Contractul scos acum la licitație pentru SF și PT va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului. Se va face și o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.