Odată cu creșterea cumpărăturilor de pe internet au crescut, inevitabil, și plățile cu cardul online. Tot mai mulți optând pentru această plată datorită restricțiilor impuse de noul coronavirus.

Conform Băncii Naționale a României ( BNR), orice deținător de card ce o să facă o plată trebuie să treacă prin doi pași de autentificare, din trei disponibili: ceva ce deține, ceva ce cunoaște și ceva ce este.

Autoritatea Bancară Europeană a stabilit ca termen limită pentru implementarea noilor soluţii de autentificare strictă a clienţilor pentru tranzacţiile de comerţ electronic data de 31 decembrie 2020.  Orice accesare online a contului de plăți sau efectuarea de operațiuni de plată electronică, banca plătitorului va trebui să utilizeze pentru autentificarea acestuia două elemente dintre categoriile de factori de identificare:

  1. cunoaștere- ceva ce clientul cunoaște ( codul PIN, o parolă)
  2. posesie- ceva ce doar clientul deține ( posesia unui dispozitiv probată prin parola transmisă prin SMS)
  3. ceva ce clientul este ( amprentă, recunoaștere facială)

Procesul de migrare către noile soluții se află într-un stadiu avansat, iar implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienților va fi implementat la termen, arată BNR.

Totodată, Banca Națională a României atrage atenția asupra posibilității de a apărea situații de respingere de către prestatorii de servicii de plată care furnizează servicii de plată pe teritoriul țării noastre și a tranzacțiilor de comerț electronic transfrontalier, în cazul în care comercianții din statele ce nu fac parte din Uniunea Europeană nu au implementat soluții de autentificare strictă a clienților.

“O persoană care are card, începând cu ianuarie 2021, va autentifica plata online folosind cel puţin 2 factori: ceva ce cunoaşte, ceva ce are şi ceva ce este. Ce înseamnă, mai exact, pentru clienţii BT? Confirmarea plăţilor online prin una din cele două metode: prin aplicaţia BT Pay, folosind amprenta, face ID (recunoaştere facială) sau metoda de deblocare a telefonului”, a explicat Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail la Banca Transilvania pentru Adevărul.