Astfel, rezultatele celor patru indicatori cheie urmăriți în cadrul proiectului, reprezintă acordarea burselor școlare, bunuri și servicii, investiții și situația cabinetelor medicale școlare, dar și finanțarea educației la nivelul județului Mureș.

Prin utilizarea platformei ,,Ia statul la întrebări” care este administrată de către Societatea Academică din România, toate solicitările de participare la proiect au fost înaitate tuturor școlilor din județul Mureș, iar din totalul de 102 de instituții de învățământ care au primit astfel de cereri, 100 de unități școlare au trimis și un răspuns.

În cel de-al treilea articol al seriei s-a abordat fondurile pentru bunuri și servicii ale școlilor din Mureș, unde s-au înregistrat în anul 2019-2020 un număr de 80 de cereri de suplimentare a bugetului cu 74 de UAT-uri care au alocat acest supliment.

,,În anul 2019, s-au alocat pentru cheltuieli un total de 42.497.605 lei, execuția fiind în valoare de 30.8170425,54 lei, ceea ce înseamnă că un total de 11.680.179,46 lei nu au fost folosiți pentru scopul pentru care au fost alocați inițial, fiind astfel redistribuiți. Pentru anul 2020, alocarea este în valoare de 35.875.134 lei. Media diferenței între execuție și alocare este 59.837,75 lei”, se menționează în raport.

La nivelul județului, în 2019 s-a înregistrat o diferență de 71,42% între suma alocată și cea executată. Astfel, s-a observat o diferență cuprinsă între 50 – 60% între suma alocată și cea executată  care se regăsește în localitățile Voivodeni, Vețca, Grebenișu de Câmpie și Cuci. În ceea ce privește procentul de sub 50%, acesta s-a observat în Târnăveni – 44,62%; Papiu Ilarian – 38,46%; Mica – 41,97% și Cozma – 29,80%.

,,Menționăm comuna Chiheru de Jos, care ne-a comunciat faptul că lemnul de foc este asigurat de pădurile din zonă gratuit și reparațiile au fost realizate de angajații primarului din ,,aparatul de specialitate” pentru a economisi bani. Interpretarea anumitor răspunsuri ale primăriilor a fost dificilă și din cauza răspunsurilor alambicate, un exemplu fiind răspunsurile care stipulează doar existența solicitărilor pentru suplimentarea bugetului, dar nu și numărul acestora, sau doar suma alocată, precum situația răspunsului de la Zau de Câmpie și Valea Largă.

De asemenea, o altă situație întâlnită în răspunsuri este nespecificarea anului în care au avut loc solicitările, cum e în cazul localității Luduș. Localitatea Miercurea Nirajului ne-a comunicat faptul că au existat solicitări de majorare a sumei alocată pentru bunuri și servicii, însă nu au existat fonduri pentru suplimentarea acestora”, mai informează reprezentanții Societății Academice din România.

Potrivit sursei anterior menționate ,,încurajarea performanței are loc și prin asigurarea necesarului pentru procesul educativ, însă în lipsa acestuia, procesul educativ e obligat să facă compromisuri, să se transforme într-un proiect caritabil pentru asigurarea unui minim necesar, de exemplu, cererile pentru fond al clasei sau de bunuri și servicii care pot porni de la cumpărarea unei imprimante până la invitația părintelui care lucrează în domeniul construcțiilor să se implice în renovarea clasei, mascate la ședințele cu părinții sub denumirea de ,,donații” și nu un mediu a cărui prioritate să fie calitatea și performanța.”