După ce canalul Suez a fost blocat de nava Ever Given, campania Inchacape Shipping Services a anunțat că nava a fost repusă pe linia de plutire.

După anunțul postat pe Twitter de compania Inchcape Shipping Services, bursele și prețurile petrolului au reacționat în lanț. Totodată, încă nu se știe când se va relua circulația navelor ce așteaptă de zile bune să treacă canalul Suez.

Mai bine de 15 % din traficul maritim mondial tranzitează Canalul Suez, iar sute de nave au așteptat deblocarea navei Ever Given. Bursele au crescut, iar prețurile petrolului au scăzut ușor, pe fondul revenirii transportului naval global pe Canalul Suez.

Indicele MSCI al acțiunilor din Asia-Pacific cu excepția Japoniei a câștigat 0,3%, iar acțiunile de top din China au crescut cu 0,8%. Indicele japonez Nikkei a câștigat 1%.

Petrolul Brent a scăzut cu 90 de cenți, la 63,67 dollari/baril, iar petrolul american WTI a scăzut cu 1,03 dolari, la 59,94 dolari/baril.

Blocarea Canalului Suez a dat peste cap transportul naval mondial

Pentru mișcarea uriașului vas a fost nevoie de degajarea a aproape 20.000 de metri cubi de pământ și nisip. Vaporul Ever Given are o lungime de 400 de metri și cântărește 240.000 de tone.

Vasul este mai mare decât Empire State Building. S-a vorbit despre o mare criză la nivel mondial de cafea și hârtie igienică, din cauza situației în care s-a aflat Ever Given.

130.000 de oi blocate pe 11 nave românești

11 vapoare încărcate cu cel puțin 130.000 de oi vii din România sunt blocate la intrarea pe canalul Suez, după eșuarea celui mai mare cargo din lume, Ever Given.

Autoritățile sanitare au dat asigurări ca animalele au apă și hrană pentru mai multe zile. Armatorii ar fi găsit chiar soluții de a realimenta în alte porturi sau de a descărca animalele în alte locuri decât destinațiile programate.

Directorul Animal International România, Gabriel Păun, a declarat pentru Digi24 că pentru a nu fi părtași la moartea animalelor de pe nave, cea mai bună variantă ar fi întoarcerea vapoarelor românești acasă.