Aflate în lucru de un an și jumătate, noile tramvaie pe care Timișoara urmează să le primească din Turcia sunt nevoite să treacă peste aproximativ 100 de teste, iar prima garnitură este programată să sosească nu mai devreme de data de 5 iunie 2021.
Cu o valoare de 11,5 milioane de lei/tramvai, Primăria municipiului a accesat fondurile europene pentru achiziționarea a cel puțin 21 de garnituri, semnând un prim contract în vara anului trecut cu firma turcească Bozankaya Otomotiv, care câștigase licitația PMT.
Potrivit președintelui campaniei, Murat Bozankaya, livrarea primei garnituri nu se poate efectua mai devreme de 18 luni. Însă, cu toate acestea, în perioada semnării contractului reprezentanții primăriei promiteau că primul tramvai turcesc va ajunge în capitala Banatului în toamna anului curent. După cum se poate observa… acest lucru nu s-a concretizat.
„Termenul de livrare al primului tramvai este 5.06.2021, în prezent acesta fiind în fabricație. A fost depusă documentația pentru omologare la Autoritatea Feroviară Română, fără de care nu ar putea circula în România. La finalizarea fabricației primului tramvai, acesta se testează, se face recepția și se pune în circulație. După aceea, pot intra în producție celelalte, care vor fi realizate în funcție de comanda emisă de primărie”, au explicat reprezentanții primăriei pentru TION.
Așadar, nu este exclus ca inaugurare primului tramvai să mai aibă de așteptat, din moment ce contractul a fost suspendat pentru o perioadă de trei luni de zile, din februarie până în mai, din cauza faptului că în fabrica turcească s-au identificat o serie de cazuri de Covid-19, fiind astfel sistată activitatea.

Pentru ca noul tramvai să poată circula în Timișoara, acesta trebuie să treacă peste circa 100 de teste aferente procesului de omologare, unele dintre ele desfășurându-se chiar în capitala Banatului.

Potrivit contractului, un tramvai Bozankaya fabricat prin utilizarea de componente provenite din mai multe țări, majoritatea însă, fiind din Germania și Austria se ridică la suma de 11,5 milioane de lei (TVA inclus), adică la aproximativ 2,3 milioane de euro.