Din august, românii vor avea carte de identitate electronică asemenea cetățenilor din Germania și Belgia. Ministrul de Interne vine în ajutorul cetățenilor și lucrează la soluții prin care nu mai trebuie să stăm la ghișeu pentru noul buletin.

Cartea de identitate electronică va avea dimensiunea unui card bancar și va conține un CIP și elemente de securitate suplimentare.

Specialiștii de la Ministerul de Interne a declarat că falsficarea actelor de identitate, odată introduse cele noi, va fi imposibilă.

Buletinul actual poate fi ușor de falsificat

Buletinul actual a fost confencționat după o tehnologie din anii 90 și poate fi falsificat foarte ușor.

„În cadrul cipului trebuie inserate imaginea a două amprente și imaginea facială a persoanei, respectiv fotografia persoanei”,  a explicat chestorul Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor din cadrul MAI.

Primul buletin electronic va fi emis pe data de 2 august 2021. Cătălin Giulescu a explicat cum va arăta noua carte de identitate.

„Pe față vom avea in primul rand însemnele Uniunii Europene, cele 12 steluțe galbene, iar în interiorul acestora va fi însemnul statului emitent. Numele prenumele, CNP-ul, data nașterii, data expirării, seria și numărul și emitentul. Pe verso vom avea data emiterii și domiciliul. În acest moment discutăm de tipărirea domiciliului pe cartea electronică”, mai spune chestorul Cătălin Giulescu.

Ce aduce nou buletinul electronic?

Persoanelor cărora le expiră buletinul vor primi noul buletin electronic. Cei care nu doresc un document cu CIP vor primi buletinu simplu, dar nu vor mai putea călători în baza lui în afara granițelor.

„Putem vorbi de servicii de înmatriculare.  De eliberarea cazierului judiciar, plata taxelor și a impozitelor de la distanță doar utilizând cartea electronică pentru a te autentifica în sistemele informatice.

Deci, persoana care solicita accesul la un serviciu nu mai trebuie să mearga la ghișeu să facă dovada legitimării, ci prin cartea electronică identitatea îi va fi certificată și i se va permite accesul la servicii de la distanță”, a mai precizat directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor.

Conform Ministerului de Interne, taxa noului act va fi de 15 euro.