În privința proiectului aprobat vineri prin votul consilierilor judeţeni PNL şi UDMR, Răzvan Horga, proaspătul director al Aeroportului Oradea, a explicat pentru Bihoreanul (ebihoreanul.ro), că este vorba despre creşterea siguranţei şi securităţii Aeroportului Internaţional Oradea prin realizarea unui aşa numit gard perimetral inteligent, cu camere de supraveghere cu infraroşu şi senzori de mişcare, care ar permite monitorizarea întregului perimetru al Aeroportului dintr-un dispecerat şi în același timp de realizarea unui drum perimetral pentru vehiculele serviciilor de intervenţii de urgenţă, de la Pompieri şi Poliţie până la Ambulanţă şi trupe antitero. Valoarea totală acestui proiect este de 22 milioane euro, din care 85% fonduri europene, 13% de la bugetul de stat al României şi 2% contribuţie a Consiliului Judeţean Bihor.

Noua conducere a Aeroportului, a mai mărturisit Răzvan Horga, mai pregăteşte alte două proiecte cu fonduri nerambursabile: unul pentru prelungirea pistei de aterizare – decolare, iar celălalt pentru realizarea unui terminal Cargo, destinat aeronavelor care transportă mărfuri, în aşa fel încât companiile din Oradea să primească materie primă şi să expedieze producţia destinată exportului şi pe calea aerului.

Aceste inițiative sunt bine venite și o categorie de cetățeni reproșează oficialilor că acestea trebuiau pornite cu prioritate încă în urmă cu câțiva ani. În mediul de afaceri deși Oradea nu o duce rău în privința investițiilor raportat la celelalte orașe ale țării, fiind o poartă de vest a țării, un număr considerabil de oameni de afaceri din străinătate au reproșat lipsa unor curse aeriene la Oradea fapt care încorseta o legătură directă. În contactele și vizitele lor oamenii de afaceri străini trebuiau să aleagă Debrecen sau Cluj-Napoca și Timișoara ca aeroport și ulterior să vină pe cale terestră la Oradea. Se speră însă ca în curând multe inconveniente să fie soluționate.