„Nu mai durează mult şi o să ieşim de pe autostradă direct în râu. Schimbăm maşina cu barca. Autorităţile în măsura să rezolve aceasta problemă nu au nici un stres, pe ele nu le interesează deloc”, consideră autorul fotografiei

În ipoteza actuală, surparea malului s-a cauzat din pricina inundațiilor și viiturilor înregistrate în vara acestui an. Conform reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, Timișoara, la fața locului au fost detașate de urgență echipele Secţiei Întreţinere Autostrăzi DRDP Timişoara, care au efectuat o revizie amplă a sectorului de autostradă km 369+400 – km 335+000, în urma căreia s-a observat faptul că în amonte de pod la km 340+808 cursul apei a fost schimbat, iar în consecință, s-a instaurat erodarea accentuată motiv pentru care malul a fost spulberat pe o lungime de 200 metri în amonte.

„Menţionăm că la aproximativ 500 de pod în aval există o balastieră şi o staţie de sortare. Zona erodată de râul Orăştie se află după gardul de protecţie al autostrăzii A1. CNAIR  S.A., prin DRDP Timişoara a notificat instituţiile abilitate să rezolve problema extinderii erodării malurilor pentru a nu fi pusă în pericol siguranţa corpului autostrăzii. În urma şedinţei de astăzi a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă a judeţului Hunedoara, s-a luat decizia intervenţiei imediate a Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, pentru a elimina fenomenul de erodare. DRDP Timişoara va monitoriza situaţia şi, la nevoie, va asigura măsurile necesare pentru siguranţa circulaţiei”, a informat purtătoarea de cuvânt a DRDP Timişoara, Alina Sabou, pentru adevarul.ro.

Conform declarațiilor făcute, pentru adevarul.ro, de către directorul Serviciului de Gospodărire a Apelor Hunedoara, Aura Lăsconi, pentru stingerea eroziunii și punerea în practică a malului din zona autostrăzii, în dimineața zilei de 17.12.2020, angajații au intervenit prompt, însă cu toate acestea, lucrările vor dura aproximativ 6 zile.

Totodată, aceasta a ținut să precizeze și faptul că din moment ce absolut toate balastierele din județ sunt, nu numai constant monitorizate dar au și avizele aferente funcționării, balastiera menționată de către reprezentanții DRDP Timișoara, din avalul râului, nu are nicio legătură cu surparea malului

„Fenomenul de eroziune s-a accentuat în urma inundaţiilor puternice din vara acestui an, când au fost două Coduri roşii de inundaţii pe râul Orăştie, fenomen nemainîntâlnit”, a precizat Aura Lăsconi.

Reprezentanții Serviciului de Gospodărie a Apelor Hunedoara împreună cu cei de la Prefectura Județului Hunedoara, sunt de părere că incidentul de față nu prezintă absolut niciun pericol în ceea ce privește stabilitatea autostrăzii, apa neajungând la acostamentul ei.

De asemenea, pentru refacerea malului, o echipă de muncitori cu utilaje corespunzătoare va fi trimisă pe „plantație” în cursul următoarelor zile.