Statisticile arată că sute de mii de români joacă la pariuri, iar în pandemie, când agențiile stradale au fost închise, au explodat pariurile on-line.

Piața pariurilor sportive este în continuă expansiune. Potrivit analiștilor financiari, în ultimii doi ani, românii au cheltuit aproximativ 150 de milioane de euro pe pariuri sportive.

Pe principiul, multe și mărunte, românii trec de stadiul de entertainment și ajung chiar la cel de compulsive gambler( CG-parior înrăit, dependent)

În acest sens, s-a înființat Asociația Joacă Responsabil care, are obligația de a oferi consiliere psihologică persoanelor dependente de pariuri.

Toate casele de pariuri înființate legal au obligația să-i afișeze datele de contact pe pagina de internet.

De altfel, operatorii caselor de pariuri au obligația să limiteze accesul acestor persoane, care dau semnale de CG.

Pericolul din spatele pariurilor on-line. Cum se fentează ONJN și ANAF

Ultimele rapoarte ale Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc(ONJN) arătau că în România există patru agenții

la 7500 de locuitori, în timp ce în țările -mamă ale industriei pariurilor, Croația, Malta, sunt 2000 de agenții la o populație de patru ori mai mică.

Ce se întâmplă în on-line e fabulos.

Românii pot paria de pe orice dispozitiv, pot depune cu cardul și pot retrage câștigurile fără nicio deplasare.

Au sistemul cash-out, adică opresc pariul înainte de finalul evenimentului sportiv, runde virtuale(e-sports), dar și jocuri de casino.

Nimic nu ar fi anormal, dacă totul s-ar desfășura prin casele de pariuri licențiate de ONJN.

Acest lucru dă siguranța că softul prin care se efectuează pariul nu este virusat, iar plățile sunt în siguranță.

ONJN atrage atenția că sunt interzise pariurile desfășurate de agenții nelegale, iar amenzile se aplică atât acestora, cât și pariorilor.

Schema evazionistă a pariorilor on-line- Ce rol joacă rețelele de socializare

Odată cu mutarea pariorilor exclusiv în mediu on-line, internetul e sufocat de anunțuri și de oferte tentante la pariuri.

Principalele instrumenet de publicitate al celor care vând ponturi, bilete la pariuri deja făcute, au devenit Facebook, Instagram, Telegram.

Printre aceștia se ascund și oameni care n-au licență ONJN sau dotările tehnice de a opera pariuri sportive.

Pericolul e imens pentru minorii care le cad în capacană. Sunt tineri care nu au împlinit vârsta de 18 ani și deschid conturi on-line cu datele părinților sau ale bunicilor.

Apoi, depun cu cardul acestora, de cele mai multe ori fără acordul lor. Riscul ca ei să devină pariori dependenți e enorm. Pentru că operatorii nelicențiați nu își asumă nicio răspundere.

Alții, deși au licență ONJN se ascund de ANAF prin intermediul marketingului afiliat.

Își iau câte un Cod Caen, de regulă, pentru exploatarea site-utilor web, fac parteneriate cu casele de pariuri, prin afișare de linkuri, iar pe grupurile de Facebook se comportă ca agenții on-line. Iau bani din ambele părți, iar la ANAF nu declară venitul încasat. Poți să intermediezi pariuri prin marketing afiliat, dar nu să te comporți ca o agenție on-line, în baza unei simple hârtii pentru care ai dat doar 6000 de euro(n.r -taxa pentru eliberarea licenței de afiliere pariuri on-line)

Avem un dosar în lucru, înregistrat recent, cu această schemă. Prejudiciul se apropie de 65 000 de euro, produs într-un singur an. ONJN ar putea verifica mai mult ce se întâmplă în on-line, au menționat pentru EvZ Transilvania, reprezentanți ai Poliției de Investigare a Criminalității Economice .