Șeful Inspectoratului Școlar Județean ( ISJ) Arad, Marius Gondor, a declarat marți, pentru AGERPRES, că un număr de 1.817 elevi ar putea rămâne fără medii încheiate în semestrul I.

Refuzului nejustificat  de a participa la activitățile online reprezintă unul dintre motive. De asemenea, unii dintre elevi  au invocat lipsa accesului la internet și a unui dispozitiv electronic pentru participarea la cursurile la distanță.

„Unii elevi au refuzat participe la activităţi, alţii sunt plecaţi din ţară, alţii au refuzat să primească tabletele oferite de stat. Sunt multe cazuri în care părinţii nu au vrut să semneze acel contract de comodat pentru tablete, care sunt în inventarul şcolilor şi sunt date în folosinţă elevilor”, a spus Marius Gondor.

Absențe nemotivate

Dintre cei 1.800 de elevi ce ar putea să rămână fără mediile încheiate, peste 1.220 de elevi nu au participat la cursurile online din diverse motive. Alți 483 au invocat faptul că nu dețin dispozitive electronice pentru posibilitatea de a se conecta la cursurile online. Peste 114 nu au acces la internet deoarece provin din zone unde nu există acoperire.

Ministerul Educației a anunțat aplicarea unor măsuri pentru reducerea elevilor ce riscă să rămână cu mediile neîncheiate. Una dintre măsurile luate în calcul e prelungirea perioadei în care pot fi încheiate situațiile. De asemenea, încheierea mediilor cu doar două note reprezintă altă propunere a Ministerului Educației.

Marius Gondor a precizat că toate tabletele primite de la Ministerul Educației,  au fost distribuite tuturor școlilor din județ. Din nefericire, numărul copiilor din mediul rural ce nu au acces la internet este mult mai mare decât numărul copiilor care din acest motiv nu au note suficiente.

La nivel național, se estimează că peste 65.000 de elevi se află în situația de a rămâne cu media neîncheiată pe semestrul 1.  „Imposibilitatea de acces la resursele tehnologice fiind factorul principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc”, a mai precizat Ministerului Educației.