Conform spuselor primarului Dorin Vlașin, actualmente există doar două variante pentru centura ocolitoare în Năsăud, fiecare cu avantajele și dezavantajele de rigoare.

„Avem două variante pentru centura ocolitoare în Năsăud. Ambele au plusuri și minusuri. Sper că vom ajunge la un consens. Astfel încât, din cele două variante, să reușim să extragem tot ce este mai bun”, a explicat primarul Dorin Vlașin.

Acesta a vorbit împreună cu viceprimarul Marius Bodea despre varianta ocolitoare, preczând faptul că:

„Este foarte important că suntem prinși în acel Masterplan de drumuri la nivel național. Din 300 de orășele și localități, Năsăudul era pe poziția 14. Ceea ce ne avantajează foarte mult. Vom fi chiar un program pilot. Dacă vom reuși acest lucru la Năsăud, probabil se va pune în practică și în alte comunități. Știm că sunt orașe de mari dimensiuni care nu au găsit o variantă pentru centură”, a precizat Dorin Vlașin.

Exproprieri și exhumare de morminte

Finalizarea lucrărilor aferente centurii ocolitoare din Năsăud ar trebui în mod normal să se realizeze până la finele anului 2023, însă Dorin Vlașin afirmă faptul că deja au început să apară și o serie de probleme.

Una dintre variante ține de zona de protecție a ariilor protejate, Sit Natura 2000, motiv pentru care obținerea de avize se realizează cu foarte mare dificultate.

O altă variantă o reprezintă exproprierea unei case și a două cabane, precum și exhumarea anumitor morminte din cimitirul din Lucșa.

Dorin Vlașin anunță consultări cu localnicii din Lușca

Potrivit primarului, acesta ar urma să se consulte și cu năsăudenii, conștientizând faptul că realizarea centurii ocolitoare nu va rezolva în proporție de 100% problema traficului îngreunat.

„Însă cu siguranță va rezolva alte probleme. Trebuie să ne gândim și la aspectele negative. În proporție de 70%, centura ocolitoare din Năsăud va fi „amplasată” în cartierul Lușca, între Someș și proprietățile oamenilor. Vă dați seama că ne punem problema și dacă traficul pe timp de noapte îi va deranja pe locuitori. Pentru că, pe această centură se va circula cu o viteză de până la 80 km/oră. A fost o condiție…”

Edilul a evidențiat că în Lușca va fi nevoie de organizarea anumitor discuții cu fiecare localnic în parte.

„Trebuie să le explicăm foarte clar care va fi traseul. Să le explicăm ce opțiuni mai avem pentru a devia acest traseu. Probabil lumea va adopta ideea de a merge cu centura cât mai aproape de râu…”, a mai spus Dorin Vlașin.