Constructorii Autostrăzii A10 Sebeș – Turda întâmpină greutăți între zona Alba Iulia Nord și DN 1, pe lotul 1. În apropierea localității Oiejdea, datorită ploilor din vară și a alunecărilor de teren, o parte a construcției s-a dus la vale.

Conform albaiuliainfo.ro, compania italiană Pizzarotti, cea care se ocupă cu construirea autostrăzii, întâmpină probleme și la Pârâul Iovului, spre Sântimbru. Acolo apar frecvent alunecări de teren, ceea ce îngreunează avansarea proiectului.

De asemenea, probleme sunt și pe lotul 2 construit de compania grecească Aktor.

Constructorii au proiectat coloane forate în zona Oiejdea, pentru a putea ține sub control o potențială alunecare de teren.

Datorită infiltrațiilor de apă în spatele zidului de sprijin, s-a creat un strat saturat de apă. Intercalat între cele două straturi de argilă a creat o presiune asupra zidului de sprijin. Altfel spus, îl împinge spre corpul autostrăzii.

Grecii de la Aktor au realizat umpluturi în fața acestora pe calea 2 a autostrăzii A10.

Lotul 2 ar putea fi finalizat în această vară

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda între Alba Iulia și Aiud ar putea fi finalizat în această vară, astfel se va putea circula pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca.

Pe 3 decembrie 2020 a fost deschis Lotul 1 al Autostrăzii A10-Sebeș-Turda, între Sebeș și Alba Iulia.  Lotul s-a deschis pe e o porțiune de 14,8 km din cei 17 km ai tronsonului.  Din 24 decembrie a fost deschisă și circulația pe supratraversarea DN1 peste Autostrada A10 Sebeș-Turda.

Tronsonul pe care se poate circula este între Nodul Rutier Sebeș (legătura cu DN 1 ), nodul Rutier Alba Iulia Sud și Nodul Rutier Alba Iulia Nord.

Lungimea Lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda va fi de 24,2 kilometri, iar valoarea proiectului ajunge la 549,33 milioane lei , fără TVA. Data începerii proiectului a fost pe 2 decembrie 2014, iar conform graficului de lucrări ce a atins stadiu fizic actual de 78%, data finalizării lucrărilor la tronson este iunie 2021.