Linia Verde prinde contur

Potrivit declaraţiilor făcute de către primarul Bistriţei, domnul Ioan Turc, acesta a semnat contractul de începere a lucrărilor pentru proiectul de mobilitate urbană Linia Verde.

”Vor urma doi ani grei, dar vom căuta soluții și rute alternative!” a declarat Ioan Turc.

Noul traseu de transport public Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai – Independenței -Libertății-Viișoara va dispune de autoturisme electrice pentru care se construieşte un depou pentru staţionare, încărcare şi mentenanţă, stații de încărcare și dispecerat pentru managementul traficului, etc.

Linia Verde, un proiect de peste 10 milioane de euro

Valoarea proiectului este de 12,8 milioane de euro şi a fost semnat acum doi ani de zile, la începutul lui 2019.

În ciuda acestor lucruri, deşi marea majoritate a detaliilor fuseseră puse la punct, nu multe firme şi-au manifestat interesul de a participa la licitaţii.

O altă moştenire preluată de nouaadministraţie

În anul precedent, noua administraţie a oraşului a preluat, printre altele şi acest proiect, moment în care au fost făcute publice şi o serie de probleme, precum dispariția locurilor de parcare și lipsa fondurilor pentru a acoperi graduitatea unui an de transport pe Linia Verde.

În cadrul unei conferinţe de presă din ultimele zile, primarul Ioan Turc a făcut anunţul conform căruia Bistriţa intră în şantier, din moment ce contractul pentru demararea lucrărilor la Linia Verde a fost, în sfârşit, semnat.

””Împreună cu Poliția Municipiului Bistrița, cu Serviciul de Circulație și cu specialiștii noștri vom gândi variante, rute alternative, vom încerca să mergem și pe soluții care să permită și funcționarea parțială a drumurilor pe care se va interveni, vom încerca să coordonăm în măsura în care se poate, să prioritizăm lucrările, în așa fel încât să se poată trăi în oraș.

Ne străduim să rezolvăm problema parcărilor, primul rând cea a parcărilor rezidențiale. Câteva mii de oameni din Bistrița nu vor mai avea unde să își parcheze mașinile. Că fosta administrație nu a zis nimic de loc urile de parcare. Am aflat noi că dispar locuri e parcare și le-am numărat noi câte dispar odată cu acest proiect și cu celelalte.

Practic, ținem sub control, zic eu, această problemă și vom veni cu soluții tehnice pentru toată paleta de probleme pe care o presupune o astfel de investiție”a declarat Ioan Turc.

Încă un impediment

Nu doar atât, însă se pare că în timpul lucrărilor de faţă ar putea apărea încă o problemă.

”Este un șantier mare, care va perturba cu siguranță traficul și liniștea în oraș, dar vom căuta cele mai bune soluții ca disconfortul să fie minim. Mai ales că lucrarea s-ar putea derula la un moment dat în paralel cu cea de pe traseul Gării-Decebal-Han, aflată în licitație.

Orașul va fi un mare șantier în acele zone, trebuie să avem răbdare cu constructorii, și să ne bucurăm la final, când Bistrița va avea practic o nouă față și o nouă geografie pentru sistemul de transport public.” a mai subliniat edilul.

De asemenea, în discuţie a intervenit şi Ioan Peteleu care a explicat faptul că realizarea lucrărilor se va desfăşura etapizat, şi se va încerca să se lucreze pe porţiuni, pentru a se putea asigura circulaţia pe benzi alternative.

”Singura problemă va fi pe General Grigore Bălan, unde e lucrare din bordură în bordură. În rest vom încerca să se poată circula alternativ. Vă dați seama că nu închidem tot tronsonul de la început până la sfârșit” a declarat Peteleu.

Ioan turc promite alternative

Primarul a dorit să asigure bistriţenii că se vor identifica o serie de soluţii alternative.

”Ne vom concentra pe problemă. Nu suntem scamatori, dar vom veni cu soluții de ameliorare, cu variante alternative care să ajute oamenii să treacă peste o perioadă care va dura circa doi ani de zile. Ne gândim și la deschiderea altor axe.

De exemplu, una dintre ele se referă la o legătură între strada Colibiței și strada Lucian Blaga. Am în vedere un proiect care cred că ar ajuta la rezolvarea în parte a problemei” a concluzionat Ioan Turc.