Majoritatea șoselelor patriei sunt din timpul epocii comuniste, depășite moral și tehnic, iar în ultimii 30 de ani în ciuda câtorva proiecte ambițioase pe care și le-au propus oamenii politici și de afaceri locali s-a realizat foarte puțin și cu amânări deosebit de mari cauzate fie de dezinteresul general, fie de lipsa unor fonduri consistente în acest sens.

Cele mai noi rezultate au fost în măsură să dea noi speranțe prin inaugurarea tronsonului Sebeș-Turda sau a unui tronson din zona Moldovei. Autostrada Transilvania ar trebui să fie o prioritate, dar există numeroase segmente care nici măcar nu sunt abordate consitent încă. Există ceva mai mult de 900 de km momentan ( 904 km mai exact) care pot fi o emblemă a minimului succes actual al României în materie de infrastructură, dar media kilometrilor realizați anual este situată între 35-45 km.

Pentru oricare țară această medie ar trebui să fie rușinoasă mai ales că România are mare nevoie de autostrăzi și pierde lună de lună oportunități de afaceri din cauza acestui mare neajuns. Numeroși investitori străini se orientează în plasarea afacerilor proprii ținând cont de avantaje, condiții și de rapiditatea cu care își pot deplasa bunurile și produsele, reproșând în numeroase situații României lipsa autostrăzilor și preferând țări vecine României pentru realizarea investiției. Comparațiile cu țări europene sau chiar cu țări asiatice sunt în măsură să ne evidențieze adevăratul eșec al țării noastre în acest domeniu.

Mult mai îngrijorător este faptul că în ciuda unor promisiuni importante ale oficialităților situația Autostrăzii Transilvania este departe de a fi soluționată sau de a fi aflată într-o fază finală.

Dacă în Bihor porțiunea Biharia-Borș este finalizată, autostrada care leagă Clujul de Oradea via județul Sălaj este în discuție pentru anul viitor, dar există numeroase rezerve că va fi inaugurată în 2021 deoarece segmentele care o compun sunt momentan în faze de început cu toate că la proiect s-a început să se lucreze încă în urmă cu un deceniu, dar a fost abandonat. În aceste condiții pentru ca Autostrada Transilvania să fie funcțională complet în anul 2022 sau 2023 trebuie depuse eforturi deosebite și termenele optimiste vor fi cu siguranță zădărnicite de numeroasele motive mai mult sau mai puțin realiste.