În această statistică, România este urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) și Letonia (29%), arată Eurostat, citat de organizația Mamprenoare.

În România, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent. Acestea, obișnuite cu lucrul de acasă și fiind familiarizate cu comunicarea online, au fost avantajate în pandemia Covid-19. Din păcate, totuși foarte puține dintre afacerile mamprenoarelor erau pregătite pentru online înainte de pandemie. Principalul motiv a fost costul ridicat al dezvoltării unui website de calitate. Esta nevoie de o investiție financiară destul de mare pentru a deveni vizibil oportunitățile pe care o oferă internetul.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acționar o femeie.Majoritate afacerilor conduse de femei sunt microintreprinderi, prezența lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook. Multe afaceri au un website cu buget redus, care sunt ca niște picături ce se pierd într-un ocean de oferte.

Mamprenoare, o platformă care poate și vrea să ajute

Un Business Hub&Accelerator ,Mamprenoare, a venit în sprijinul acestei categorii de mici antreprenori și a dezvoltat o platformă online. Aceasta permite creșterea vizibilității fiecărei mici afaceri locale. De la începutul lunii  martie s-a lansat varianta îmbunătățită a platformei mamprenoare. Varianta are și funcționalități premium pentru a oferi și mai multă vizibilitate atât afacerii, cât și mamprenoarei care a creat-o.

În Mamprenoare sunt acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei deoarece etica în afaceri rămâne o valoare de grup. Cu această garanție, toate membrele beneficiază de un plus de credibilitate. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcționează legal sau afacerile de tip MLM.

“Pandemia ne-a învățat pe toți un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înființare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online și care se luptă pentru vizibilitate și le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă și posibilitatea să fie găsite ușor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate crește mult mai repede decât separat. Și dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% și timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii și spre familie”, a precizat Alina Bota, fondator Mamprenoare.