Primaria din Zalău a decis să pună la dispoziție zece servicii online pentru a elimina statul la coadă la ghișeu.Totul s-a făcut pe bani europeni prin proiectul “Special Zalău – Servicii Publice Electronice de Calitate și Integrate pentru Administrația Locală din Municipiul Zalău”.

Cetățenii nu mai trebuie să stea la coadă pentru a obține un certificat de urbanism sau prelungirea lui. Totul se poate face, simplu și ușor, de acasă, prin accesarea site-urilor puse la dispoziție de Primăria Zalău.

Totodată, plătitorii de taxe pot depune online declarațiile de impunere a impozitelor și taxelor locale. Serviciul online mai poate fi folosit și pentru comunicarea actelor administrative fiscale.

Primăria Zalău, în rând cu marile primării

Cetățenii sunt rugați să acceseze Harta incidentelor ( MyZalau) pentru a face orice fel de sesizare.

Cetățenii, persoane fizice și juridice, pot accesa aceste servicii electronice de pe site-ul oficial al primăriei www.zalausj.ro, secțiunea Servicii electronice sau direct din platforma online de comunicare cu contribuabilii: https://eprimaria.zalausj.ro/public/cetatean-login/index.

Pentru a beneficia de toate serviciile oferite, cetățenii trebuie să-și facă un cont pe platformă. Acest lucru este posibil după ce va merge, o singură dată, la unul dintre ghișeele de la prmărie pentru a obține credențialele de autentificare ( user și parolă).

Contribuabilii vor primi, online, decizii de impunere, somații și titluri executorii. De asemenea, vor fi emise și acte administrative fiscale în scopul stabilirii activităii de impune și executare a impozitelor taxelor. Pagina de internet a instituției poate fi accesată și de pe telefonul mobil. S-a realizat, de asemenea, o arhivă electronică cu 40.000 de dosare din arhiva clasică.

Primăria a achiziționat mai multe echipamente și licențe informatice. Toate acestea,  în vederea elaborării Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Zalău 2024-2030.

Valoarea totală a proiectului, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este de 3.218.371,66 lei, iar termenul de finalizare este în luna iunie 2021.

Potrivit reprezentanților Primăriei Zalău, cetățenii vor fi informați cu privire la serviciile funcționale online și prin intermediul unor scrisori, pe care le vor primi prin poștă.